Mamma
Thursday, October 18, 2007
Mamma mår inte bra. Orolig som fan, vad gör man när ens mammor inte mår bra? Hur är man inte orolig hela tiden. Det var länge sen jag kallade henne för det, "mamma". Men ikväll grät jag, lipade på riktigt och sa bara det ordet. Märkligt att känna sig så liten igen och bara längta med allt vad man har och äger efter hennes famn. Första impulsen var att rusa hem, sätta sig i bilen och köra ned till småland för att plåstra om henne. Men chock nummer två var inte långt borta, Seppel har ju blivit stulen. Utbränd. Mitt av från morfar, min älskade bil. Som hade sin största uppgift att skjutsa ned mig till morsan när hon vad sjuk.

Fick meddelandet efter att jag satte på mobilen igen efter bion. Hade spontandate med Kazai, middag på Hurry Curry och Stardust. Fantastisk film, inte bättre än boken men fan nära nog. Saligt glad när jag kom ut från bion.

Dagens låt: Freak Kitchen - paperdance (en annan låt med dem, Nobody´s Laughing)
Dagens päron: Min Mamma
Dagens lilleborsa: Emil, killen på bilden.
This entry was posted on Thursday, October 18, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On Saturday, October 20, 2007 at 3:19:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

*Håller om* finns här för dig älskling

 
On Monday, October 22, 2007 at 11:03:00 PM GMT+2 , isobelll said...

Det är morsan vi ska vara här för!

 
On Monday, October 29, 2007 at 8:36:00 PM GMT+1 , Anonymous said...

Hej gumman!
Jag mår inte bra, men bättre!
Tack för ängeln som fladdrade in här med postens hjälp! Du är min ängel, mitt allt!
Dagens tanke: Bara den som inte har några fördomar kan vara riktigt kreativ!
Älskar dig så mycket så att det ibland gör ont. Men inte idag.
Mamma