Två veckor kvar på terminen
Saturday, December 01, 2007
Och paniken infinner sig. Inte för att uppgifterna inte är klara, proven måste bli pluggade till eller julpaniken tagit över. Nej, det är för att hur ska jag klara mig utan min skola över hela den förbannade julen. Den kommersiella högtiden jag lärt mig att avsky. När jag vaknar på morronen är det ända jag tänker på att komma så snabbt som möjligt till skolan igen. Rent logiskt sett så borde jag haft idétorka för länge sen men det känns som min kreativitet äntligen tar revanch och ger mig massor mer att göra. Kan inte sluta skapa. Kan inte stänga av min högra hjärnhalva.

Det händer att jag stannar mitt på stan för att teckna ned en idé. Mitt anteckningsblock är fyllt med skisser istället för ord, och de säger mycket mer än ord någonsin kan. Sista veckan har varit helt otrolig. Bara jag får skulptera så kommer jag att bli en lyckligare människa. Tuff vecka med sjukt rolig. Viktig.


Sista månaden har varit ganska omtumlande i stort. Maskspel och Conspirare har varit sjuk kul även om jag inte haft så mycket tid för det som jag velat. Morsan mår bättre och är äntligen hemma igen. Men mest av allt har skolan tagit över mitt liv vilket är helt underbart. Jag ställer mig gärna till skaran med plugghästar, ända skillnaden är att jag inte skriver mina anteckningar.

Dagens lajv: Kollegielajvet
Dagens musik: GoGo Bordello - Konsert imorron!
Dagens aj!: Kazais rygg som pajat för gott??
(Fotografi på ett av mina projekt, en mask i ståltråd som jag använde under just fotokursen)
This entry was posted on Saturday, December 01, 2007 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On Sunday, December 2, 2007 at 9:05:00 AM GMT+1 , Anonymous said...

Att det är gjort utav ståltråd!? Tänkte det var garn eller sytråd eller nåt sånt. Hur fick du till det?

Jag är sååå glad att du har hittat rätt! Älskar dig!

 
On Tuesday, December 4, 2007 at 10:31:00 PM GMT+1 , isobelll said...

Japp, ståltråd. Jävla härke att "väva" men det gick. :)

*älskar*

 
On Thursday, December 13, 2007 at 8:34:00 PM GMT+1 , Anonymous said...

Den masken är grymt cool! så skönt att höra att du trivs så bra i din skola. Låt inte julhelvetet trycka ner dig!