Death
Sunday, December 09, 2007
Håller just nu på att traggla mig igenom allt som Neil Gaiman någonsin har skrivit. Jag kan bara säga Fantastiskt! Vilket underbart språk och sjukt coola bilder jag får i huvet. Och om inte det räcker till så har jag nu upptäckt de mysiga Graphic novels han har skrivit. Death är helt klart min favo, alla kategorier någonsin. Fullkomligen lyser. Bokat Sandman på serieteket och hoppas på att få träffa henne igen.

För den oinsatte så är Death en ganska tuff gothtjej med skysst humor och ett jobb att göra, hon är döden. Men tar inte sitt jobb på allt för stort allvar ibland och hennes lekfulla sätt gör att folket hon möter i böckerna lär sig uppskatta livet. Hon är där för oss alla och vill bara väl, typ i alla fall. Jag kan inte säga mer än att jag är kär.

Perfekt mysläsning med ett glas vin uppkrupen i soffan, eller vart man än befinner sig då hans ord fängslar en bort ifrån verkligheten och in i hans fantasi.

Senaste veckans "bravader" har mest beståt av sprit. På hedeligt festvis. Klassfest med julmaskerad på onsdag som slutade i studiebesök på både cafe opera och Wightroom på Sturepland för min del. Kom hem till att väckaklockorna tjöt och tänkte i mitt stilla sinne att bara några timmars sömn, skulle gå till skolan efter lunch. Men nästa gång jag vaknade fick jag en chock. Messade Kazai och frågade om tiden stämmde, och ja. Displayens röda siffror lös 21:35! Jösses, men jag lyckades i alla fall sova igenom den annars planerade baksmällan. Den hade varit skoningslös.

Maskeradtemat var också sjukt kul, jag var utklädd till julskinka och hade veganinfo på tröjan - bland annat att 18% av växthusgasutsläppen kommer ifrån köttindistrin, hur mycket vatten de olika sorters grödor vs. kött kräver och att markåtgången för en köttätare mosvarar 10-12 veganer. Väckte intressanta debatter och Djurens rätt foldrarna com jag delade ut gjorde nog budskapet ganska tydligt, om inte annat var det sjukt kul att gå omkring i en grismask. Bilden är taget av en klasskompis - jag är en stolt julskinka som inte vill ligga på ditt julbord!

På fredag var det dags igen. En fördelsedagsfest med roliga impro lekar (tänk teaterlekar typ). Lördag sov jag nästan bort men kvällen avslutades med en trevlig drinkmaraton hos Ale över något för allvarliga politik disskusioner för den mägden promille i blodet. Och, nej jag är inte alkeholist bara livsnjutare?!

Förra helgen var väl minst lika vild? På söndag hade GoGol Bordello spelning med förbandet La Phaze. Grym konsert och jävligt mycket röj, vid ett tillfälle blev det till och med slagsmål. Mindre roligt. Svettigt och fullt med energi. På måndagen den 3/12 var det dags för Säkert (vars sångeska är Hello Saferide) på cirkus. Riktigt bra det också även om jag i hemlighet egentligen var där för att se mitt nya favoband, Detektivbyrån.



Dagens låt: Björk - Play Dead
Lördagens godaste drink: Päron Tequila (Tack Ale för den trevliga introduktionen!)
This entry was posted on Sunday, December 09, 2007 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: