Klar med Buffy (Seriehysteri?)
Monday, October 23, 2006
Sett alla avsnitt nu, klar med alla sju sesånger. Mer än hundra timmar Buffy bakom mig. Favortiavsnitten är "Once more with feeling" (Självklart!) och det när Buffy tror att hon är psykiskt störd och bor på ett mentalsjukhus. Läskigaste var "Hush" och "The Body". Slutet var fantastiskt bra. Men vad ska jag hitta på nu? Någon som kan tipsa mig om en serie som måste ses? L word har inga nya avsnitt ute, Prisonbreak tittar jag på, Gilmore Girls finns det ett nytt varje vecka precis som Desperate Housewives. Jag vill naturligtvis helst se en som är klar, så jag slipper vänta på nya avsnitt hela tiden. Har även sett hela Futurama och Red Dwarf.

Saker som gör serier bra är humor, rätt sorts humor. Viktigt. Karaktärer som är väl utarbetade så att man kan följa deras tankar. Spänning på nästa avsnitt, något som gör att man vill se vidare och härliga intriger.

Har börjat titta lite på Weeds men har nog inte riktigt kommit in i den än.

Annars har jag alldeles för mycket att göra och alldeles för lite angasemang och tid för något egentligen. Känns som det inte är jag som har kontrollen över stora delar av min tid. Har många minnesluckor och klockan kan plötsligt rinna iväg utan att jag vet vad jag gjort.

Varit på total detox förra veckan, tar en lite break nu igår och idag, går på imorron igen. Och fan det ger resultat. Tränat och känner mig hyffsat duktig. Och har hittat ett nytt favorit godis, cashew nötter i yogurt. Mums!
| |
This entry was posted on Monday, October 23, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Monday, October 30, 2006 at 11:51:00 AM GMT+1 , Anonymous said...

Grey's Anatomy är riktigt riktigt bra. När jag får tillbaka mina Angel från Sus Staaf kan du ju titta på dem också! Hela fem säsonger i Buffyverse till! :)