Rus
Wednesday, October 04, 2006
Jobbat sex timmar idag, först krokimodell 3 timmar och sen skulpturmodell 3 timmar. Alltså sex timmar stillasittande, sex timmars tid att fördriva i huvudet och koffeintabletter som håller mig vaken. Sex timmars medidation och design tid. Överkreativ var resultatet efteråt. Vill göra allt samtidigt, det var länge jag såg former och färger i allt. Vill måla av hela världen, träden har aldrig varit så vackra förut. Färger är intensiva, formerna ger ingen ro. Huvudet är på högvarv. Musiken pumpar in i mitt huvud och hotar att spränga kroppen om jag inte får dansa, inte får sjunga, inte får skutta hem genom natten och skrika av glädje. Rus.

Vill göra allt, vill dansa, sjunga, skutta, hoppa, leka, brodera, sy, designa, skapa, måla, teckna, rita, kriera... Allt! Det snurrar runt runt i huvudet. Har inget tålamod kvar. Satt och ritade på tåget hem. Blev faktiskt nöjd. Då vet jag att jag har jobbat, för då är självkänslan lite bättre än innan. Då är hela världen ett bättre ställe att vara på. När jag blir stor vill jag skapa.

Fantasin spinner vidare. Jag sitter tyst och stilla hemma för att njuta av mitt rus. Vill inte släppa taget. Måste le, skratta och tindra med ögonen. Om jag får känna såhär en gång i veckan i vinter så slipper jag medicinen. Då har jag motivation nog att orka med allt och med tabletter i systemet så får jag inte de här topparna. Håller alla tummar. Pirrar. Det känns som när man är nykär, fast i konsten. Går inte att beskriva. Tror det är dags att börja måla nu. Lycklig.
| |
This entry was posted on Wednesday, October 04, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Wednesday, October 4, 2006 at 11:38:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Oj gumman! Du gör mig lycklig! That's my girl! Detta är DU!
Själv har jag idag på fullt allvar funderat över, vad man gör då man inte gör nåt!? Kom inte på nåt. Allt verkar vara bara tråkigt då man inte gör nåt, utan bara glor på TV kanske. TV ÄR TROKIGT!! Alltså måste man nog hitta på nåt som är trevligt, om man inte gör nåt (läs jobba!).
Älskar dig!!!
Mutti