April, April...
Monday, April 02, 2007
... jag kan lura dig vart jag vill!

Sverok känns roligare än nånsin. Det brukar ju vara såhär i början av året men jag hoppas verkligen på att det kommer fortsätta såhär. Massa nya idéer och projekt på gång. Det enda negativa är att jag gärna lägger mer tid på det än skolan och arbetsproverna. Det konstanta gnagande dåliga samvetet för det gör sig påmind och driver på. Varför är alltid alla andra saker roligare än det man måste göra? Även att diska skulle vara roligare nu än det som jag brukar tycka är roligt annars.

Gårdagens skämt: 1 april hemsidan på Sverok Stockholm
Gårdagens ännu bättre skämt: Morsan gick på det, hook line and sinker. Hon ringde mig och lät orolig för att jag skulle vara ledsen då distriktet hade lagts ned. Och vad skulle jag göra nu med allt mitt engagemang. Jag sa att jag får väl börja jobba med hyresrättsföreningen här och pyssla med bättre soppsortering (vilket iofs är en bra idé men jag aldrig kommer orka ta tag i eftersom min hyresvärd suger).

"Jaha, jo... ja allt engagemang är ju bra, så länge man gör nånting brukar jag ju säga..." Var hennes respons. Bet mig hårt i tungan för att inte skratta. Sen berättade jag att vi var på väg till Mallorca med hela styrelsen, för hon hade väl sett bilden på hotellet? Visst det kostar ju en del men Distriktet betalar ju.
"Nä, är du på väg dit? Nu? Oj, jösses.... ! Men hur länge blir du borta då?"
"Tja, en vecka eller två kanske, beroende på hur länge pengarna räcker..." sa jag obekymrat.
Och då trillade polletten ned. Hörde myntet slå ned i golvet och ekot som efterföljde.
"Nä, du ljuger! För vi ska ju på Nine Inch Nails konserten den 8 april!"

LOL, japp. Konserten är en 50 års present och på morsans begäran (woho!) ser vi dem för andra gången.

Enda nackdelen med att ha en morsa som delar ens musiksmak är att i tonåren var det svårt att göra revolution.
This entry was posted on Monday, April 02, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Monday, April 2, 2007 at 12:43:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Härligt att få in ett skämt så där. Jag lyckades inte en enda gång och vet inte själv om jag blev lurad...

Ha en bra dag!