Omotiverad
Tuesday, April 03, 2007
Fasiken! Hur kan jag vara så otroligt omotiverad när det gäller ett ämne jag egentligen tycker om? Miljö och Naturfrågor tycker jag är jättekul och intressant. Men då skolans kunskaps nivå är låg blir det inget nytt jag lär mig utan bara hur jag ska kunna formulera så att läraren blir glad. Jag fattar det mesta och det är sällan jag får den efterlängtade känslan av "Ahaaaaa....!".

Framförallt tror jag det handlar om att det jag måste göra, oavsett om jag tycker det är roligt eller inte, känner jag extrem olust för. Behöver tvinga mig själv, men jag lyckas verkligen inte alltid. Långt ifrån alltid. Har istället en väldigt kreativ period, inledd av att jag fick ett par konst modell jobb. Då gäller det att sitta blixt stilla, inte prata, inte lyssna på musik, inte läsa. Övergiven med ens egna tankar. Betald meditation eller funderar tid. Urskönt men det gäller att hitta en teknik för att få tiden att gå. Utesluta allt annat ljud, koncentrera sig och bilda en egen bubbla i verkligheten. När alla konstobjekt finns omkring en är det omöjligt att inte inspireras.

Hetaste pyssel/hantverks "prylar" just nu:
1. Göra smycken, plocka isär gamla och bygga om
2. Göra om gamla kläder, framförallt utmana ödet och testa nytt
3. Teckningstekniker att studera, även snabb kroki på tunnelbanan =)

Sitter jämt, jämt, jämt och funderar ut nya projekt inom de grenarna. Hopplöst! Geografin kan liksom inte konkurera. Sverok dessutom väldigt roligt, framför allt att lika med design grejer. Det jävligaste och saken som gör att koncentrationen blir ännu mer störd är internet. Det absolut bästa verktyget för att skriva är gmail doc spreds. På så sätt kan jag göra läxor vart jag än befinner mig och behöver inte oroa mig för att datorn kraschar, vilket beräknas hända hyfsat snart. Skulle behöva göra en omformatering och på så sätt lyckas rensa bort allt skit som exet installerade på den. Varje gång han skulle oppta så gjorde han bara saker värre. Till slut fick han Herman förbud. (Datorn heter Herman).

Dagens kom ihåg:
Förra onsdagens fri scen kväll på Engelbrekt hade många bra dikter o framträdanden. En som etsats sig fart är en intervju.
"Hur kändes det första gången du insåg att du var heterosexuell?"
Och innehöll också följande frågor:
"Vem var den första du berättade det för?
"Hur reagerade dina föräldrar, blev de besvikna"?
"Vilken var din första heterosexuella upplevelse?"

Alla är lika mycket värda oavsett djur eller människa och skall få göra och tycka vad vi vill. Underbart formulerat och ett av den mest slående kommentarerna för gaykulturen.
This entry was posted on Tuesday, April 03, 2007 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.