Alldeles ensam
Monday, July 23, 2007
Äntligen, förra förra fredagen - fredagen den 13 började sådär som man förväntar sig av en fredag med dåligt rykte. Surgubben hade tittat fel på sin semester och hade en vecka kvar. Gah! Så jag satt hela förra veckan men honom igen. Men idag var jag så äntligen ensam med Wolfgang, som jag döpt lastbilen till. Sitter högt däruppe, lyssnar på bandit, skrålar med, har illröda små flätor och skuttar från rum till rum oavsett väder. Det är med andra ord ett helt jäkla ok sommarjobb. See the smile.

Blev meddragen på medeltidslajv för några veckor sen, usch! Jag som lovat, eller tänkt mig att aldrig åka igen. Men tji fick det. Och fasiken vad roligt jag hade, allt tack vare en grym intrig som jag plotade ihop med killen som fick skjuts av mig till området. Totalt otippat och ovärderligt. Och nu var det dags igen, Ronja inspirerat. Vem kan säga nej till att få leka med i den filmen som man älskade som barn? Älskar fortfarande? Oavsett om det är medeltid eller inte? Sen blir det ialla fall Stilla middag och andra coola nutidsprojekt för hela slanten och kläderna ligger ju redan där. Plus att jag verkligen behöver bli av med ännu mer vuxenpoäng men jag har en känsla av att det går rätt bra. Det är motiveringen att åka på medeltidslajv i alla fall och att leta liten billig lägenhet, dricka något för mycket och stanna uppe hela natten.

En timme efter sängdags för mig nu, vill inte sova alls. Går upp kl 5 på morgonen, alltså ungefär 4 timmar innan jag vaknar alls. Den "nya" dygnsrytmen som jag haft i 5 veckor sätter sig inte alls. Visst, jag är trött nu men det är bara för att jag inte slutade jobber förens kl 19 idag. Men oavsett när jag somnar är jag lika hopplös på att gå upp, ända skillnaden är om jag somnar i frukosten eller inte. Och visst är det jobbigt att det regnar men en del av mig är bara oförskämt nöjd, det är ju surgubbens första semestervecka och jag har ingen vit Tshirt på mig så det funkar.

Dagens hatområde: Vällingby där de bygger om och min gamla karta inte alls stämmer in på verkligheten längre. Och nej, jag kan läsa kartor trots att jag verkligen önskar mig en liten kompass som nyckelring.
Dagens varning: Jag väger ca 16 ton, är 12 meter lång och kan göra ont, spring inte ut framför mig!
Dagens Youtube: Gammal musikfavoritband Bush, skrämmande att kunna säga att man lyssnat på dem i mer än 10 år! Enjoy!

This entry was posted on Monday, July 23, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On Tuesday, July 24, 2007 at 8:29:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Hej gumman! Älskar dig!! Snart är det NIN för hela slanten! Puss puss.

 
On Wednesday, July 25, 2007 at 10:30:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Rejoice, gubbfan är borta!