Dålig dag
Monday, July 30, 2007
Morgonen, efter väldigt lite sömn under hela veckan tidigare och speciellt helgens lajv, börjar med att bilen har fått punka. Nej. Typiskt. Vet ju inte ens vad busshållplatsen utanför mitt jobb heter. Kom lite sent men jobbade på och klarade mig bra. Eftersom jag sitter själv i bilen nu så är jag inte beroende av någon annans tider i alla fall.

Lajvet var helt ok, utan de bra spelkamraterna jag hittade (ni vet precis vilka ni är och ni vet att ni måste dyka upp på "en stilla middag med familjen") hade jag dött av tristess. Precis som jag förmodade så hade arrangörerna glömt birollerna helt och vi blev förvissade som statister. I vanligt ordning vägrar jag men hade otroligt svårt att hitta min roll, komma in i den som jag alltid gör annars. För mycket annat har hänt och sätter sig på näthinnan.

Hur tänkte Volvo när de sätter saftblandaren på min lasbil högst upp och utåt ifrån sidan? Och ja, koppen åkte av idag igen. Men jag tror att jag kan rädda den om jag bara lyckas hitta någon väg att klättra ca 4 meter rakt upp på en lastbil.

Letar fortfarande lägenhet med ljus och lyckta. Vad som helst som är billigare och lite närmare stan!

Dagen fortsatte hur som helst med gräl, gnäll, ett par fler blåmärken av mitt jobb, en glömd karta och som sagt, en saftblandare mindre. Nåja, hade kunnat bli långt mycket värre.

Fick fresten höra att jag var lik Ronja Rövardotter, stämmer det? Inte bara till det burriga håret utan även personligheten. Värt att fundera över, vet bara inte om det är bra eller dåligt. Men jo, även jag skriker på våren, är busig och hittar gärna på äventyr även om hon är mycket mindre rädd för mörkret än vad jag är.

Dagens låt: Prodigy - Smack my Bitch up
Dagens You Tube: Sanningen om Marika


Dagens längtan: Nine Inch Nails - 7 agusti! Varning, ormar i videon!
| |
This entry was posted on Monday, July 30, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On Monday, July 30, 2007 at 11:28:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

förlåt att jag grälade på dig. hoppas det går bra med däcken i morgon!

 
On Wednesday, August 1, 2007 at 10:57:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Hoppas det inte var skogsvägen, eller föraren som inte var van vid bilen&skogen, som dödade däcken... Och tack för bra spel så klart, det var ett sant nöje att träla för dig (plocka blommor, haha ,-) Ser fram mot fler speltillfällen!

 
On Sunday, August 12, 2007 at 10:38:00 PM GMT+2 , isobelll said...

Ale: haha, det var nog den roligaste orden! Plocka blommor! Var riktigt kul spel, som vanligt räddade du mig från tristensen. Och de däcken var redan gamla o ledsena. Ingen fara :)

Ola: Ingen fara, antar att jag är ännu bättre på att gräla med dig ;)