Nostalgitripp
Wednesday, August 01, 2007
Dagens bidrift var faktiskt att lyckas klättra fyra meter upp på lastbilenmed hjälp av en finurlig stege jag hittade i ett garage och sätta på koppen på saftblandaren, dessvärre såg jag att lampan också var trasig men det ser åtmindstånde bättre ut. Även däcken på min vanliga bil är fixade och den är glad för sina nya tassar även om min ekonomi är mindre lycklig.

Lyssnat på massa nostalgimusik idag igen, bandit envisas med att spela samma låtar jämt och ständigt. Jag lovar, det finns mer rock än de lyckas hitta, ganska mycket faktiskt! Så jag har till min förtjusning lyckats hitta mina gamla cdn, på den tiden man lyssnade på en i taget fortfarande utan mp3. Dagarna fylls av gammal Kent (albumen Verkligen och Isola), Tiamat (WildHoney), Bush (Razorblade Sutecase och Sixteen Stone), Sin, Prodjekt X, Prodigy (The fat of the land), Björk (Post)... Samt en del annat smått och gott.

Sitter på kansliet nu och ska ha styrelsemöte om några timmar. Mer och mer förkyld men har inte alls lust att sakta ned eller försöka koncentrera mig på att bli frisk. Kan någon byta näsa med mig? Snälla? Fan, dela med er lite! Tankarna är ganska svåra att focusera just nu, allt bara flyter omkring. Brukar ha ett par teman som man kan sitta och filosofera omkring i bilen men idag gick det fan inte att tänka alls kändes det som. Tråkiga körningar, långt och allmänt tråkig dag. Leker kurragömma med allt det där jobbiga just nu. Försöker koncentrera mig mest på lägenheten och att renovera, städa undan och sortera det jag kan och så mycket jag hinner. Vet aldrig när det blir visning eller hur snabbt repektive lååååångsamt det kan gå.

Fest igår hos en födelsedagspojke - massa grattis! Det var mysigt och skönt att se både brorsan och gänget igen. Han fick mitt gamla supernintendo och jag har nog aldrig sett någons ögon lysa så, varm om hjärtat och glad åt min försenade totalt oväntade julklapp också.


Dagens låt: Tiamat med Kaleidoscope
Dagens album: Bush med Razorblade Suitecase
Dagens rödaste näsa: Isobelll
Dagens youtube: Aphex Twins - come to daddy. En gammal klassiker som är en av de bästa musikvideos jag någonsin sett. Och ja, den skrämde skiten ur mig när jag såg den första gången mitt i natten, ensam på MTV för säkert 10 år sen...

This entry was posted on Wednesday, August 01, 2007 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On Wednesday, August 1, 2007 at 5:51:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Bildäck... jävla bildäck... hoppas de är fina!

 
On Sunday, August 12, 2007 at 10:36:00 PM GMT+2 , isobelll said...

De är superfina, eller nja. Seppel låter hälsa att han är nöjd med sina nya tassar! :)