Leka!
Friday, August 31, 2007
Träningsvärk i hjärnan. All kreativitet som man desperat har försökt att stoppa under alla år för att den alltid kommer i vägen ska nu plötsligt ut. Allt! Helst igår. Helt absurt men väldigt roligt. Dödstrött och förkyld igen som resultat. Men klaga tänker jag inte göra, är otroligt nöjd. Känns som att gå på montisori igen, sitta på golvet och göra stora grupparbeten. Eller som idag, ta med något organiskt från naturen och sedan använda dens form till att göra en användbar produkt eller mönster.

För mig blev det ett päronpussel. Tanken är att det ska vara stora pusselbitar, ca 60 cm och 10 tjocka. Kanske 40 st som är kubistiska päron i olika gröna nyanser, när man lagt ihop päronet är det ett ända stort päron. Mycket pedagogoskt för barn, i hårdplast med mjuka hörn så att man kan gå på pusslet också. Säkert helt obegripligt för någon som inte har bilden i min hjärna men planer finns på att fixa en idé kamera. En liten en som kan bli inputtad i hjärnan och fotografera alla de där bilderna man har så att de inte hinner försvinna.

Ok, kan någon tala om vad man ska göra om natten? Uppebarligen inte sova. Vaknar igen och igen, tror att jag har försovit mig, ställer mig i duschen mitt i natten och kastar på mig kläderna när jag upptäcker att det är 4 timmar kvar tills jag ska upp. Finns det spännremmar att fästa i en vanlig säng som öppnas automagiskt när det är dags att vakna? Eller någon annan idé?

Veckans tema: Coola och roliga drinkar i spännande färger. Tack Kazai!

Dagens youtube: Sjukt roligt!


Dagens andra You tube: Till Kazai, hörde den här med en Frozon Peach i handen på Underbara Bar igår kväll. Ditt leende var inte tillägnat mig men jag stal det gärna.
This entry was posted on Friday, August 31, 2007 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On Tuesday, September 18, 2007 at 1:16:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Du är bäst... Nu har den låten fått en innebörd också =D

 
On Sunday, September 30, 2007 at 12:10:00 AM GMT+2 , isobelll said...

Bara till dig!