Silent noise
Thursday, August 16, 2007
Först och viktigast NIN (Nine inch nails). Fan vad bra de var! Bästa konserten av de tre jag sett. Synd bara att publiken var så oändligt tråkiga och svårrodda. Själv stod jag och sjöng, dansade och stuttsade i vanlig ordning med tillhörande jubel. Resten stod och såg emo ut, undra om de ens visste att han gått ur sin gothperiod ganska mycket vid det här laget.

Fredags var sista jobbdagen och mycket riktigt skulle jag få käka upp mina löften. Nånstans framemot eftermiddagen börjar det komma krypande men jag tvärvägrar och går på mysig date med Kazai istället. Blev hyffsad tid i säng ändå och vaknar nästa morron med feber. Typiskt! Stålande solsken ute, första semesterdagen och 39 graders feber. Sen dess har förkylningen vägrat släppa helt och nu är den tillbaka. Tappat rösten idag vilket kanske var lite självförvållat eftersom jag verkligen verkligen ville bada igår. Typiskt. Men ändå irriterade att bara kunna få fram kraxningar och helt av allt producera tysta ljudstötningar, hosta eller gny.

Superstressat för att hinna med, varit en packad vecka och nu imorron bitti bär det av till "en stilla middag med familjen". Ska jobba där som, crew ända fram till den 25 och även vara med på ett utav spelen. Ska bli hur roligt som helst! Även om jag är lite orolig för vad jag har gett mig in på. Laga mat till ca -60 pers! Jag som tycker att nudlar är lagom avancerat, visst jag kan men det är verkligen ingen sysselsättning jag föredrar.

Märklig fakta från förra veckan är att P1 drabbas framförallt av störningar, brus och något som mest kan liknas vid EVP när andra fordon kör i närheten och den lyckas även ibland plocka upp deras ljud. Ännu skummare är att jag faktiskt kommer på mig själv med att sakna P1 även om Wolfgang, som jag döpte lastbilen till, och arbetskamraterna var ganska självklara svar.

Dagens låt:
Dull Flame Of Desire med Björk på nya albumet Volta
Dagens goda gärning: Köpt en ny backspegel! Gamla blev snodd för några månader sen.


Säng, får jag sova lite, säng får jag sova lite... (Galenskaparna)

This entry was posted on Thursday, August 16, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: