Vad är sexuella trakaserier?
Thursday, August 02, 2007
Fick ett tips igår att börja lyssna på P1, asbra tänkte jag och rattar in den imorse. Intressanta repotage och framförallt matnyttiga nyheter vilket var jätteskönt men de har helt klart glömt något. Som att betala en avgift för att radiovågorna ska gå ut? Hade störningar hela tiden, alla andra stationer fungerade utan problem förutom P1, testade på flera frekvenser men inget fungerade. Suck, man tycker ju att sveriges radio skulle ha en "bred" sändning men icke sa nicke.

Letade frukost i Kista och gick förbi en kille som gav mig en gullig komplimang, svag för personer som säger att håret ser väldigt rött ut. Fånigt men sant. Vänder mig om och är trevlig tillbaka, men sånt ska man uppenbarligen inte göra. Försöker alltid ge folk en ärlig chans, han kommer fram och pratar på engelska, vill ha mitt nummer men jag försöker skynda vidare och förklarar att jag har brottom då han vill ha mitt nummer. När jag vänder mig om tar han mig på häcken, vafan?! Jag säger skarpt nej och går med bestämda steg därifrån. chockad över att det faktiskt finns sånna människor, är nog för naiv för mitt eget bästa. Så vad är sexuella trakaserier? Men så upprörd blev jag inte, minns komplimangerna och glömmer det obehagliga.

Verkar ha jobbat mig frisk, mycket bättre idag ialla fall även om jag är sjukt trött. Höll på att somna hela dagen trots 4 koffeintabletter hittils. Inte bra alls. Sova är en bra sak säger folk, men frågan är hur vi hinner med det? Vidhåller fortfarande att det borde lämnas in en motion till riksdagen om att utöka dygnet till 36 timmar, då skulle man hinna sova och äta också. Druckigt sjuka mängder blåbärssoppa och försökt att chocka kroppen med C vitaminer, värme, vitlök och sol. Hoppas att det håller i sig. Blow your brains out fick en obehaglig ny mening i går.

Dagens låt och You Tube: Nine Inch Nails - Vessel
Dels handlar den om sex, typ och om att vara ett kärl, något som jag känner till allt för väl. Längtar tillbaka!
Dagens påminnelse: Folk är dumma i huvet, andra människor är också idioter.

This entry was posted on Thursday, August 02, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: