Varför har jag en blåtira?
Sunday, August 05, 2007
Du vet att du haft en lyckad helg när du:

1. Ler då du tänker tänker tillbaka
2. Har träningsvärk i skrattmusklerna
3. Har difusa minnen hur blåtiran kom dit
4. Badat minst 4 gånger
5. All of the abowe

Fredag kväll efter en minst sagt surmulen dag övertalar vi lite andra polare att ha spontanfest. Skrattade hela natten. På vägen hem till brorsan somnade jag och fortsatte gå, märklig kombo som resulterade i att jag ett par gånger gick in i den söta tjejen på vänster sida. Men vad gör man inte för att få ha riktigt kul?

Innan bakfyllan hann slå till på lördagen var det dags för en återställare, helt i helgens "vi festar som om vi vore 16 ½ anda" (från en säker källa). Bad, strand och grillning förgyllde dagen tillsammans med trevligt sällskap. Gamla och nya vänner blandades och kvällen fortsatte ut på krogen för att avslutas på en klubb med dans. En riktigt bra natt helt enkelt. Synd bara att jag lyckades tappa bort en polare i vimlet på klubben, fortfarande dåligt samvete och hoppas han inte är allt för arg. Ångest, oro. Letade igenom hela stället tre gånger utan resultat. Sorry!

På väg till medborgarplatsen på lördag kväll hörs en rytm sprider sig mellan husen, blir mer och mer nyfiken och till slut tar den helst över. Jag måste vara veta! Springer och skuttar för att hitta en samba ansambel som tågar ned för Götgatan. Lycka! Dansar glatt med några kvarter och kan inte sluta skratta. Fick höra att det var så nyfikenhet såg ut, om man nu kan gestalta det. För den okunnige så är isobellls värsta och bästa egenskaper nyfikenhet och envishet. Både bra och rent livsfarlig kombo.

I samband med dansgolvet minns jag svagt hur jag slår i kinden och tänker en att det skulle kunna bli ett roligt blåmärke, skrattar lite och dansar vidare. Men inte hade jag räknat med att det faktiskt blev en! Bortförklaringen, "jag dansade för mycket", kanske inte går helt hem hos arbetskamraterna. För övrigt har jag väldigt roligt åt att ckocka dem med att komma dit i kjol och blommiga saker, det är ju trots allt lastbil jag kör i grovarbetarkläder och mestadels gubbar i yrket.

Vaknade med sjuk bakfylleångest. Grälat en hel del på sistonde men beslöt mig för att äntligen sluta leka kurragömma och åkte dit istället. Oväntat resultat och en lycklig isobelll senare somnar glatt framför dålig tysk tv i soffan istället för att städa.

Dagens mysigaste: Kazai
Dagens bästa komplimangare: Ale
Helgens bästa citat:
B: "den här stolen har ju bara tre ben, jag svär...! ...Eller vänta, bets off!"

Borsan: "Ja, om man är en dålig människa..."
J: " då kan man bara bli sämre!"
Ale: "Att vara en dålig människa är rätt skoj, fast är det skoj så vet jag inte om man kan säga att man är dålig o då blir det inte lika skoj kanske?"

Dagens blogg: Grym tecknare
Dagens Youtube: Rage Against The Machine - killing in the name of
Misstänket att den är skyldig till blåtiran
This entry was posted on Sunday, August 05, 2007 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On Tuesday, August 7, 2007 at 9:46:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

så går det när man super för mycket... Jag talar av erfarenhet!

 
On Sunday, August 12, 2007 at 10:34:00 PM GMT+2 , isobelll said...

Äh, så farligt var det inte. Tror jag...