En stilla middag sommarkollo
Wednesday, August 29, 2007
Ville verkligen verkligen inte hem! Det var helt enkelt underbart! Vad ska jag mer säga än vilken underbar tid jag har haft, helt ofattbart bra, går inte att förklara. Dagarna fylldes med mysiga människor, massa jobb och lajvande. Vad kan jag mer begära? Toppingen blev bättre och bättre spel samt en alldeles egen rolltolkning på slutet med "Lissie" i "Sanna kvinnor." Det gick inte så bra för henne men det var otroligt kul att springa omkring i huset och ha två galna regisörer tom terroriserade mig med "The pain... the pain!" eller "it´s all your fault...!". Har mängder att berätta men mycket mindre tid. (Bild: Follökna, herrgården (?) där vi höll till på En stilla middag med familjen)

Idag började mitt nya liv, eller så smög det sig på mig för ett bra tag och idag gjorde jag ett nytt steg i rätt riktning. Idag började jag på konstskola och jag är hur nöjd som helst. Det är få saker som kan vara bättre just nu i mitt liv. Kan uppriktigt säga att jag är lycklig, vilket inte händer mig så ofta. Klassen var stor och läskig, de hade på sig alldeles vanliga och normala kläder. Mycket märkligt. Lokalerna är gigantiska och ljusa, skolan har en alldeles egen liten park som vi genast utnyttjade till picknick. Tror verkligen jag kommer stormtrivas där.

Dagens lärdom: Ta på dig ett par galna skor, gärna i kraftig färg, när du tittar ned pga av deppighet/stressad så kan du inte göra något annat än bara skratta. Vem är så dum så de gör ett par asienmönstrade knallröda skor? Och vem är så dum som sen köper dem? Lyft hakan igen och sprid leendet.
Dagens upplevelse: Upptäcka att den häfftiga byggnaden i parken faktiskt var min nya skola.
Gårdagens begäran: "vad ska jag göra på lunchen nu, du har ju inte skrivit något i din blogg!" Varsegod Ale!
Dagens Youtube: Oväntat bra och charmiga - Säkert!
This entry was posted on Wednesday, August 29, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Thursday, August 30, 2007 at 11:38:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Hej gumman!

Oj vad jag är glad att du är glad!! Du har så mycket glädje så det smittar av sig ju! Tack för tipset med skorna, ska tänka på det nästa gång jag köper skor!

Stooor kram!
Irene