jävla idioter....!
Tuesday, September 18, 2007
I veckan som gått har hösten blivit mer och mer närvarande. Skrämande kallt och nära att alla löven ger upp. Vill återigen ta poxxilimmet och sätta fast allt för att sedan sprayfärga allt grönt. Skolan är anstränagde och grymt kul.

Imorse var jag som vanligt lovligt sen, hoppade på cykeln ( som heter "Silver" trots att den är pink numera pga av "Hi ho Silver goooooo....!" ut "It") och trampade för glatta livet till stationen. På parkeringsplatsen brukar jag vinka till min bil Seppel men imorse var parkeringsplatsen tom. Chockad stannade jag o letade ett varv. Har jag ställt den någon annan stans? Nä, jag parkerade den där igår kl 13. Och imorse kl 8 var den borta. Kall. Tom och alldeles för lugn. Ringde polis, försäkring och chocken stitter fortfarande djupt kvar. Bara tyst. Obehag.

Rädd för att bli rånad igen, kanske de bryter sig in här nästa gång. Seppel var mer än en bil, det var arvet från min morfar. Han älskade den där bilen. Vårdade den. Jag försökte följa hans fotspår. Ta inte min bil, ta inte min morfar ifrån mig. Ta inte det som är mitt.

Sov på förmiddagen nu och drömnde mardrömmar. Att jag slog en demon och drev ut den genom väggen. Har ett svagt minne av att jag går upp ur sängen, ser den gå utanför huset och in i porten igen men till grannen den här gången. Såg det genom titthålet, eller drömde. Snuskigt verkligt. Vidare drömde jag att ännu ett dussinfantasylajv gick av stapeln och jag i sista sekund blir motvilligt övertalad att vara med. Ställde upp, körde dit men glömde nästan allt som jag måste för att vara på lajv. När jag bestämde mig för att åka hem igen och hämta det så

i skrivandets stund

Nej!!!! Fan kan människor göra såååååå! FAN! Skriker och gråter. Opa... Opal, Nein. Mein Seppel...

Polisen ringde nyss... De har hittat bilen. Den brann fortfarande när de kom till platsen och är totalförstörd. Min älskade bil. Varför gör människor såhär? Jag måste också stå för bärgningen själv. Alltså inte bara att de tagit en av mina käraste ägodelar, de har dessutom bränt upp den och nu måste jag betala för det? Vad i helvete????!!!!
| |
This entry was posted on Tuesday, September 18, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: