Mörbultad och grönan
Monday, September 10, 2007
Först och främt måste jag säga att jag är lite besviken på er, Ale, Kazai om jag skriver om er eller tillägnar er något så förväntar jag mig iaf en simpel komentar eller ett surt tack? Gnäll.

I torsdags var jag och Kazai på Grönan. Grymt kul! Kände mig som tio år igen med den enda skillnanden att jag faktikt vågade åka något vilket jag inte gjorde då. Men fritt fall går ju bara ut på ren och skär dödsånget. Seriöst så trodde jag att jag skulle dö där uppe. Litar på maskinerna, vet att min hjärta funkar, har inte så jättemycket höjdskräck, inte mer än vanliga människor men när man vet att man kommer störta 80 meter rakt ned finns det inte något som heter tufft kvar. Bara ren och skär rädsla. Helt underbart! Eller nja, superläskigt ialla fall och man är grymt stolt när man har klarat det. Men favoriten är ändå extrem, grymt kul att slungas i alla möjliga riktningar lika oberäknerligt som skrämmande. Upp o ned, baklänges, åt sidan och runt runt runt. Skrattade och skrek så jag tjöt. Sprang mellan karusellerna, vann på gosedjursstånden och åt sockervadd. Allt som hör till en riktig tivoliupplevelse.

Sen gjorde jag ett stort misstag. Jag lät mig övertalas att gå in i spökhuset något som mörkrädda jag deffinitivt inte bör utsättas för. Aldrig gått där och tror att det hade varit bäst om jag låtit bli men Kazai skrattade gott åt mig. Skrek tills jag skakade och jagades runt av spökerna som garanterat hade väldigt roligt åt mig. Tjejen med röda skor, liten röd kjol o röda flätor som panikslaget springer o gallskriker. Måste varit en väldigt rolig syn. Skakade i säkert en timma efteråt och ryser när jag tänker tillbaka men face your demons! Ha! Jag kan, eller nja. Kazai kan övertala mig och jag kan placera honom mellan mig och monsterna.

Ikväll var det så dags för mitt första träningspass den här terminen. Jävlar var otränad jag är. Noll kondis. Men skönt att vara tillbaka på gamlat territorium. Denna gången blev det karate tack vare brorsan. Förut har jag tränat Ju-Jutsi, Naginata och kendo. Men likheterna finns ju. Kul men totalt mörbultat. Lär bli en fin träningsvärk imorron.

Det är återigen dags att utrota all depp musik från min mp3 spelare men vad finns det för bra och glad musik? Behöver desperat hjälp. Några tips? Någon?

Dagens låt: Wumpscut - Don´t go
Veckans horror: Hösten är här...
This entry was posted on Monday, September 10, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On Monday, September 17, 2007 at 11:01:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Du tjejen, jag har ju varit på semester och då kan man inte läsa bloggar hela dagen som man kan på jobbet ju!? Sen försökte jag skriva kommentar men den försvann, tror jag...

Marit Bergman. Shout out louds. Två bra saker med glada låtar. Ha det bra, och glöm inte bort att stretcha nu när du fått för dig att börja träna...

 
On Tuesday, September 18, 2007 at 1:15:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Grönan was the shit! hade hur kul som helst, har inte haft så kul på grönan sen jag var liten =D

 
On Sunday, September 30, 2007 at 12:09:00 AM GMT+2 , isobelll said...

Grönan äger helt enkelt!
Hmm, laddar ned och testar men jag är inte säker på dina tips Ale ;P