Dave McKean redovisningen
Monday, February 18, 2008
Idag hade jag den inte helt klara presentationen av Dave McKean. Läskigt men tryggt i klassen i alla fall. Men jag vill veta mer om honom, den sortens konst och allt som hör därtill. Hittade en kortfilm som han gjort och är djupt fastinerad.



Annars har dagen gått sådär. Varit grymt trött. På lunchen sprang jag för att låna några illutrerade serier med Dave McKean men serieteket hade stängt. När jag kom tillbaka till skolan startade lektionen en kvart tidigare än planerat. Stress. Ingen mat, allt gick snett och jag var mest superirriterad. Men efter lite användning av stress färdigheter så lyckades jag med resovisningen.

Dagens mellis (sällan jag äter mellis): keso med banan. Gott!
Note to self: Serieteket och annat som hör till kultur har alltid stäng på måndagar.

Måndagar är nu nästan lika illa rankade som söndagar på min lista. Det värsta är att jag nog inte ens kan skylla på mitt favorit hat objekt, den blåa sektorn. Dagarna skulle nog vara jobbiga i vilket fall som helst. Men då skulle man få titta på konst de andra dagarna i alla fall vilket är omöjligt för en student.
This entry was posted on Monday, February 18, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: