Flyttkaoset fortsätter
Wednesday, February 27, 2008
Har äntligen äntligen fått min efterlängtade kamera tillbaka eller jag fick hämta ut en ny. Vilket var jättebra eftersom den är lite bättre och i en läcker röd färg.

Vet ni hur jobbigt det är att fixa pass? Urjobbigt! I alla fall om man är tysk medborgare. Tror de behöver papper från allt jag har någonsin gjort. I Tyskland har man inte personnummer så man måste intyga på massor av andra blanketter att jag faktiskt är jag. Plus att med de nya biometriska passen så måste man lämna fingeravtryck, läskigt!

Sjukt irriterad ännu en gång på det svenska hyrsystemet. Måste nu betala två st dubbelhyror för att ingen vill flytta in här innan, trots att nästa hyresgäst bor inom samma bostadsbolag. Blä! Någon som vill spontan sponsra mig med tio papp?

3 dagar har nu gått av det totala kaoset och snart borde vi se golvytan igen. Har dragit ut allt ur tre frod.
Note to self: Skaffa inte frodsutrymmen!


Min älskade lilla Nanowo börjar gå mot sitt slut. Han ligger bara och sover, myser och blir pysslad på. Han orkar inte ens klättre upp i sin hängmatta eller gräla om maten med Kaminari. På ett sätt vill jag verkligen att han ska leva länge länge till, självklart men om han måste dö (vilket tyvärr alla måste någon gång) så vill jag att han gör det hos mig. Hos sin mamma. Försöker bära omkring honom och ha honom nära mig så mycket jag bara kan. Men det är jobbigt att var tionde minut kasta in en lång blick i buren och leta efter hans små andetag. Älskade lilla vän... (det är jag och Nanowo på bilden)

Dagens låt: Prodigy - Smack my bitch up
This entry was posted on Wednesday, February 27, 2008 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: