X
Friday, February 01, 2008
Gårdagen var verkligen helt surealistisk. Känns fortfarande som om jag drömmer. Var på Kilroy idag och pysslade med pappersarbetet som ska skickas till NMIT, min nya skola. Tankar på vad jag ska ha med mig, levnadsomkostnader, tekniklösningar och självklart pengar till allt ploppar upp i tid och otid. Även tankar på flytten om drygt en månad. Säg till om du vill köpa en jättestor säng, TV eller köksbord med åtta stålar tex!

Kvällen avslutades på Red Mercury och allt var frid och fröjd när M ställer sig framför mig och försiktigt säger att S är här (min ex man som blev våldsm mot slutet av vårat förhållande). Fan! Första impulsen är att fly. Springa därifrån och inte komma tillbaka. Andra tanken är att slå ihjäl honom. Sparka honom hårt. Ställa honom mot väggen. Få honom att förstå. Hata honom och att han tar emot mina smälla inte med ignorans utan med skräck i ögonen. Går därifrån ett tag. Gömmer mig. Men inser snart att det här var min kväll. Min tur. Och med tanke på hur bra det har gått hela dagen, fått beskedet jag väntat på i femton år så måste det ju jämna ut sig på något sätt. Inte så konstigt att han var där.


Men jag slapp se honom i ögonen, slapp konfronteras. Slapp se hans ansikte. M var där och puttade, ställde sig framför och på andra sätt fick mig att helt ovetandes inte märka av xet. Puh!


Note to self: Det är bra att vara så inne i musiken och dansen att man blundar då missar man nämligen elaka X.


Konstfacksutställningen in måndags var grymt inspirerande. Det här är verkligen det jag vill syssla med. I alla fall så känns det så just nu. Beslutet om vidare studier var med andra ord inte så svårt. Det handlar mer om ett behov än ett val. Är pirrig hela jag.


Dagens tack: M!!

Dagens lunch: Picnic på kulturhuset med blick över staden. En gammal favorit.
This entry was posted on Friday, February 01, 2008 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On Tuesday, February 5, 2008 at 11:15:00 PM GMT+1 , Unknown said...

Hej
RM här... Du ska aldrig behöva känna någon form av oro på våran klubb...
Du kan alltid säga till någon som jobbar i baren eller på golvet eller oss som fixar klubben... Men framförallt vakterna... Just det gänget som jobbar där, är ett utav de bättre i stan...

Lycka till i NZ...
http://redmercury.dontexist.com

 
On Wednesday, February 13, 2008 at 1:26:00 AM GMT+1 , isobelll said...

Tack! =)