Förbannad!
Monday, September 18, 2006
Jag har haft en helt underbar dag. Gick upp tidigt och åkte med röstsedlar, kände mig nyttig och smått irriterad över hur svårt det var att hitta en vallokal som vars gata inte hade något namn när man knappt vaknat.

Under hela dagen har jag sedan varit på ett seminarium som var extremt intressant och givande. Hade hur kul som helst, huvudet är helt slut nu och jag är väldigt peppad.

Träffade även mitt ex nya flickvän. Undvek henne först eftersom jag inte visste vad jag skulle säga till henne. Men unde sen inte längre hålla käften och sa till henne att jag inte kunde lita på att mitt ex verkligen talade om allt för henne och sa att han har varit våldsam mot mig. Och varna henne för honom. Hon svarar kaxigt att det inte kommer hända henne, att hon inte alls ser den sidan av honom och när jag säger att jag inte hade sett det heller förens det hände och att jag aldrig skulle gift mig med honom om jag hade gjort det färser hon bara ifrån och säger "Ja, som jag har förstått det så var det ju inte bara hans fel". Du kan ju tycka det, säger jag tillbaka. Ledsen, nedgjort och bruten. Jag blev så paff och så ledsen. föreläsningarna började igen och jag fick en kram av en bekant. Om inte lektionen hade börjat där så hade jag brutit ihop. Hur man kan hon säga så? Jag har kämpat i över ett halvår med att övertyga mig själv om att det inte var mitt fel, att inget jag gör eller kan ha gjort för att råka provosera honom förtjänar våld som respons. Inget någon gör förtjänar ett våldsamt svar, även om man i talesätt gärna säger sånt eller känner en kort impuls så får man ju aldrig agera på den. Eller? Jag blir så förbannad. Det känns som jag börjar om från början, det kanske var mitt fel. Jag kanske gav upp för tidigt, jag bröt mitt löfte som jag gav när vi gifte oss. Tankarna snurrar och det känns som hon gav en pungspark till alla feminister ute i världen, till alla som blivit utsatta för våld. Jag mår illa. Vilse.

Sen är det vidrigt att alliansen typ har vunnit, arg och sur över det med. Iofs så tycker jag verkligen inte om Göran Person men vad som helst är bättre än en jätteblå regering. miljöpartiet har det åtmindstånde gott väldigt bra för, det gör mig glad. Det ska bli väldigt intressant hur det går för piratpartiet.
| |
This entry was posted on Monday, September 18, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: