Första höst regnet
Wednesday, September 06, 2006
Spenderades med glad min på väg hem ifrån tåget med Coheed and Cambria som sång i hörlurarna. Lycklig och fnittrig efter en bra kväll. Dagen var inte lika rolig men när lyckorusen väl kommer så är det värt att vara utan medicin bara för att att uppleva dem.

Efter mötet så gick vi, jag och pojkvännen, för att köpa lite mat som vi åt på centralen. Mitt i så hade de smällt upp ett jätteligt socialdemokratiskt stond som med sin röda fyrkantiga mattbeklädda låda var ett utmärkt oicknikställe, tyckte vi. Vakten var inte lika överlycklig men jag började gräla och säga att om socarna har så mycket pengar att de som ända parti kan smälla upp ett såhär stor valkampanjs ställe mitt i centralhallen då får de fan bjuda på sittplatser också! Efter att vi mumst färdigt på maten började vi mumsa på varandra istället men det tyckte inte den propra vakten om alls. Och när jag började gräla igen så drogs jag undan av mitt sällskap som inte alls hade någon lust att hamna i något gräl. Men vafan! Det var inte som om mina händer var innanför hans kläder och det står väl ingenstans att man inte får hångla på offentlig plats? Eller? vill socarna att vi inte ska hångla där? Men nej det hade med honom personligen att göra, för att han inte hade någon lust att ha oss där medans han jobbade. Fräckt! Jag var så nära att ställa mig vid mattkanten och hångla där istället. Fan! Vi behöver väl mer kärlek, eller hur var det? Han är säkert bara sur för att han inte fått något på länge. isobelll som kan bli riktigt vidrig när hon är arg.

Deras politik i grunden har jag inte så mycket emot. Uppvuxen i ett närmst socialdemokratiskt hem men det händer ju ingenting med sverige. Göran Person är inte direkt representativ för arbetarklassen där han sitter på sitt gods, nej inte ens en villa utan ett helt jävla gods! Och sen har de tagit massvis med blåa beslut. Det är helt enkelt en lila röra i mitten och de blåa blocket är numera arbetarpartiet. Men blått, i alla fall moderaterna, säger att miljön inte kommer först. Alltså blir det inget blått för mig heller. Jag står på naturens sida, även om miljöpartiet inte har rätt i alla deras frågor så är de de ända som tar upp de riktigt visentliga frågorna enligt mig.
| |
This entry was posted on Wednesday, September 06, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Thursday, September 7, 2006 at 11:55:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Schysst miljöpartiet!