Minna
Monday, September 04, 2006
Jag som något biffig Legionär Minna. Hjälmen fick jag låna under lajvet men resten utan rutningen är alldeles min egen. Under ringbryngan har jag givligtvis en vadering på mig och mitt midjemott blir väl minst 20 cm mer än vanligt med allt på. Behöver jag nämna att det var väldigt varmt och flosigt att exersera i det här? Men vi hade väldigt roligt!

Varmt var det i vilket fall som helst. Och tungt, rustningen väger över 10 kg. Inga direkt charmerande bilder direkt men så trött och seg ser man ut efter ett par dagar i fält, tro mig. Min rygg är inte helt överlycklig den heller.


| |
This entry was posted on Monday, September 04, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On Wednesday, September 6, 2006 at 4:02:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Söt bild, ge mig mer, nuuuuuuu!!!

eller kanske såhär: hej Minna, har du fler bilder? Jag vill gärna ha allihop!

Gudars vad jag var trött efter lajvet, började kvickna till först igår...

- Rapp

Mattias[punkt]ostklint[at]husqvarna[punkt]se

 
On Wednesday, September 6, 2006 at 11:08:00 PM GMT+2 , isobelll said...

Hihi, tjena Rapp! *drar ett dåligt skämt om att det inte alls gick så fort*
Jag är också väldigt trött men är redan i fulla förberedelser för nästa lajv på turordningen. Kan se om jag kanske lägger upp några fler bilder.

 
On Thursday, September 14, 2006 at 9:36:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

skulle nog vart ännu surare över dina rappskämt, inte så himla stoisk. Fram för fler sura svärord i lajvsverige!

Själv tar jag en paus nu, det blir lite med den lokala lajvgruppen, kanske ett litet endagslajv ute i Skillingaryd lajvby för dom närmast sörjande, men inte mer.

-Rapp