Trött
Monday, September 11, 2006
Det var en väldigt rolig helg men sovit alldeles för lite. Sunkar framför filmer idag. Använder måndagen som söndag och sparkar igång allt imorron. Pluggandet när det gäller fritidsintressen går jättebra, skolan är betydligt mer trög. Var på fest i lördags och hade väldigt trevligt. Sov en timma till söndagen och gick upp kl 5.30 för att börja jobba. Och eftersom det var konvent så sov vi på golvet i en dubbelsovsäck. Men det var kul i alla fall.

På vägen hem träffade jag en före detta klasskamrat som berättade att han skulle flytta till Thailand och att allt var mycket bätre där. Jag drabbades självklart åter igen av den stora frågan, "Vad fan gör jag här? Det är mörkt tre fjärdedelar av året och till skillnad från alla andra så tycker jag inte naturen är så specielt vacker. Eller snarare jag har sett betydligt bättre". Men jag kom fram till att det ända som egentligen håller mig här är lajv. Vännerna är helt underbara men lets face it, vänner som är riktigt bra stannar kvar som vänner och nya bekanta träffar man överallt. Den ända familjen jag har i Sverige är min morsa som bor fem timmar bort och skulle vara hyffsat lättövertalad till att komma på ersor eller någon gång flytta om det är så att jag hittar paradiet. Jag vill verkligen ut och resa och hitta vart jag hör hemma någonstans. Känner mig inte hemma här i Sverige eller i Tyskland. Men är för fattig för att resa. En vacker dag. Ett mål i taget. Och tusen lajv till om jag får bestämma!
| |
This entry was posted on Monday, September 11, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: