Allting går fel idag
Saturday, September 23, 2006
Ja, lyssna nu roat på min underbara dag. Jag vaknade två timmar in i min tvätttid eftersom jag glömt att ställa klockan. Skyndar mig och får allt tvättat men hela lägenheten är full med torkande tvätt. Hur roligt är det på en skala? Är sedan oförskämt sur hela dagen, även mot min söta pojkvän som verkligen förtjänar bättre. Sen mailar jag mitt ex om han har fått skiljsmässopapprena jag skickat honom och om han pratat med sin nya om det hon sagt (påpekar även at hon kränkte mig och hela den kvinnliga delen av männskligheten med hennes komentar, se tidigare inlägg). De båda puttar hans våldsamma problem lite gulligt under mattan, han erkänner visseligen men i samma mening så säger han fint att vi faktiskt hade andra problem också. Visst, men de hade vi klarat. Sur.

Jag skulle på en "fest" ikväll och förbrett mig i ett par veckor, spännande att träffa helt nya människor som har samma inställning till livet som jag. Men när jag ringer bara för att kolla om det är någon speciell klädsel så visar det sig att de redan börjat och att det inte är någon mening med att jag kommer. Alltså har jag avsagt mig massvis med annan aktivitet idag för att gå på något som inte blev av. Se hur lycklig jag är! Förbannad så ringer jag pojkvännen men hans mobil får hela tiden för sig att lägga på. Jag ger upp och går och handlar. Utanför på ängen har de ställt upp ett tivoli, surt går jag förbi och vet att jag varken har råd eller tid att åka fritt fall innan de sticker på söndag. Är det för mycket begärt att jag får ta del av lite gastkramande skräck?

Nåja, jag hade kommit ihåg att ta med mig mp3 spelaren och satte på hög volym för att stänga ute världen. Väl på affären så hukar jag mig för att titta efter den billigaste lingonsylten då mina känner att mina byxor fint spricker i baken. En stor reva. Jippi! Kan dagen bli bättre? Fan, det är inte sant tänker jag och knyter snabbt min jacka runt midjan. Usch, slå den dagen om ni kan! Gnäller surt vidare medans jag under tårar äter min chockladglass, tycker synd om mig själv och tittar vidare på s 4 av Buffy.

Är det någon annan än jag som aldrig hittar rätt bokstavskompinationer på "Word verification"? Hittar bara inte vart jag kan stänga av det.
| |
This entry was posted on Saturday, September 23, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: