Hemma igen från Thule-lajv
Monday, September 04, 2006
Grymt skönt lajv. I en klassisk medeltida miljö på ett område som hade snygga hus och låg bekvämt nära staden men den här tystnaden man får efter att ha vandrat en halvtimme rakt in i skogen med all packning som det är på andra lajv uteblev. Och på något skumt sett så var det den jag verkligen saknade.

Jag spelade Legionär Minna, omflyttad från den fjärde legionen till den andra legionen. Något som hon inte var helt nöjd med. Hon hade gott självförtroende och såg alltid till att utföra sina order på bästa sätt men det roligaste var när hon själv började ge order då hennes korpral råkade lämna luckor. Ett intressant maktspel började som slutade med att hon baktalade och rövslickade på bästa sätt ända tills hon fick en befodran. Till vicekorpral med löfte om stigning i graderna när hon kom hem till Klippeport. Det var också en utmaning att spela lesbisk. Eftersom vi alla vet, eller det brukar funka så iaf, så är tjejer mycket svårare att få omkull än männ om man är tjej. Alltså var det intressant att bara stöta på tjejer och försöka få dem i sänghalmen. Även i övrigt hade jag väldigt roligt spel. Bra gemenskap och roligt intrigspel inom min grupp också, vansinigt roliga hyss och mycket skitsnack.

Direkt efter lajvet så skyndade jag mig att packa ihop och åkte till styrelsemötet. Hann inte ens rusta av! Men lyckades hålla mig vaken igenom alla beslut och satte mig i ett varmt bad när jag kom hem. Och där kom självklart postlajvkänslorna. Nej, är det redan slut? Nej, måste jag återvända till att vara jag nu? Och ett mycket besvärligt mail gjorde inte saken bättre. Efter en god natts sömn på 12 timmar är allt lite bättre och det vanliga livet återvänder.
| |
This entry was posted on Monday, September 04, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: