Posten
Friday, September 29, 2006
Vart finns posten när man behöver den? Idag skulle jag som en god kamrat köpa tyg och posta det till norrland. För det billigaste tycket i landet är fortfarande i Sundbyberg. Sagt och gjort. Ingen fara tänkte jag, fick efter lite fifflande till och med tag i rätt tyg. Väl ute ur butiken slog det mig, vart har posten tagit vägen? Jag gick snällt och frågade en hemköpsexpidit och han tittade bekymrat på mig. Svensk kassasurvice? Nä, posten. Skicka post?! Jo, det fanns längre upp på gatan i en tobakts butik. Varför kom inte jag på det tidigare. Så 20 minuter senare hade jag pressat in tyget i paketet och skulle precis posta det när försäljaren inte tar mitt kort. Gah, fel märke igen. Surt skäller jag ut honom och säger att det är 2006, att vi ska kunna betala med alla kort idag. Tog nog i lite väl mycket och var ialla fall duktig nog att be om ursäkt innan jag gick. Med bestämda steg hittade jag närmsta bank, hivade fram mitt nya csn kort och sa, Ge mig ett kort jag kan använda!

Brevlådorna är också hopplöst gömnda nuförtiden. Inte allt för ofta jag skickar brev men ibland händer det att någon myndighet promt kräver en underskrift.

Borde verkligen ha hemsk träningsvärk nu men den har inte kommit än. Väntar med obehag.
| |
This entry was posted on Friday, September 29, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: