Vad gör du på torsdag?
Thursday, September 28, 2006
Har varit upptagen som syns då min morsa och hennes nya pojkvän var här på besök. Det var jättemysigt och framförallt skönt att för första gången kunna se henne med en man vid sin sida och inte automatiskt bli rädd. Toppen! Han är dessutom trevlig och väldigt snäll. För en liten liten stund så kändes det som vi redan var en riktig familj. Tror det var en av de första tillfällerna i mitt liv som jag har känt så, annars har det alltid varit jag och morsan mot världen om vi inte grälat just då. Och vi har dessutom mest haft en kompisrelation, vilket iofs inte är negativt men det är en annan sorts känsla helt enkelt. Nu har jag inte direkt anamat honom som far, det är jag för gammal för och känner honom inte tillräkligt bra men det är tryggt att veta att det finns någon annan som är där är morsan inte mår bra och att jag kan lita på honom. Är väldigt nöjd helt enkelt.

När de kom så hade han tagit med sig en väldigt häfftig säng, en uppblåsbar jättemadrass som var 50 cm tjock och 180cm bred med inbyggd pump. Detta för att jag sagt att de kunde ta min säng och att jag gärna sov på soffan. Nu blev det säng delux vilket jag var mer än nöjd med. (Det är jag som sover på den stora sängen tillsammans med morsans hund Emil, morsan som smygfottat, fy!)

Igår så var jag på dramaövningskurs, mycket intressant och väldigt givande. Idag var det modelljobb, satt i samma position igen vilket är ganska ansträngande men ändå rogivande. Efteråt en kort men mysig pubträff. Fått lite mer klarhet i saker, massvis med inspiration och saker börjar falla på plats. Känner mig säkrare nu.

Avskyr när folk frågar saker som "Vad gör du nästa torsdag?" De är ialla fall inte intresserade av vad jag tänker göra då utan om jag har tid med dem. Hatar det. Kan de inte säga vad de vill att jag ska hinna med? Jag kanske hade planerat något, kanske till och med så fånigt som att titta på när färg torkar för att jag trodde att jag ville göra det och om de har något viktigare att erbjuda så är det väl bra men annars låt mig göra det jag vill. Utan att behöva förklara vad jag ska göra istället.

Dessutom är jag väldigt anti numera till att ta en faktiskt fika, visst idén låter mysig men för det första är det svindyrt. För det andra så finns det inget som jag kan äta och antagligen inget jag kan dricka, om jag inte tar med mig egna tepåsar eftersom jag ryser av allt annat té än nyponté och tycker inte om kaffe. Samma problematik gäller när man ska hitta käk på stan.

Note so self: Spindlar dör inte i dammsugaren, de frodas därinne istället. Iak!
| |
This entry was posted on Thursday, September 28, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: