På första försöket!
Thursday, July 13, 2006
De som har åkt bil med mig vet att jag för det första inte kan höger och vänster, för det andra så åker jag ofta fel men blir inte så sur för det, för det tredje så hittar jag inte alls i stockholm. Jag har åkt på alla vägar många gånger men måste ändå nästan alltid ta till en karta eller någon som pekar med hela handen för att hitta. Jag minns vägarna men kan inte för mitt liv pussla ihop de olika bitarna i mitt huvud. Men igår så var en av de få gångerna som det lyckades. Jag satt själv i bilen och utan att titta på kartan så hittade jag till kansliet, helt otroligt men sant. Jag trodde att jag hade åkt fel flera gånger men behövde inte snurra en ända gång. Det levde jag på hela kvällen.

Sen handlade jag äntligen de stolsramar som behövdes till stockholms kansli, alla fanns dock inte på det ena varuhuset så jag hämtade förstärkning och mer pengar och vi åkte till nästa varuhus. Mycket nya möbler och köksgerod blev det. Och ännu mer glada och "pillvilliga" människor fanns på kansliet när vi kom tillbaka. Vilken tur att jag tröttnade på att vänta och tog saken i egna händer.

Note to self: Det lönar sig att ta tag i saker och ting själv. "Jag kan sjäv" och "det blir bara gjort om jag gör det" är utryck som ofta behöver ett bra exempel, kom ihåg det här då!

Kvällen avslutades med ett glas baileys med tända ljus och en lugn ensam stund i den städade lägenheten. Mysigt och jag lyckades till och med läsa säkert 7 sidor i min bok. (Jag somnar överallt och väldigt lätt, det gör att jag ofta bara hinner läsa författarens, titelmusiken på bio eller första delarna av samtalet när jag själv sitter i baksätet av bilen innan jag somnar.)

En lyckad dag.
| |
This entry was posted on Thursday, July 13, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: