Nu när vi är nere i småland här så tänkte vi att vi kunde gå och äta lite på en pizzeria som alltid varit bra förut men det här gången var servicen skrämmande dålig. Det är väldigt sällan jag äter pizza till och börja med. Först o främst ville de att jag skulle betala 7kr för att jag skulle käka på plats, jag rynkade näsan men pejade snällt. När pizzan väl kom så sa kyparen att bagarn hade glömt att ta bort champijonerna och undrade om det i alla fall var ok. Jaja, gnällde lite men orkade inte bry mig. Men när jag börjar äta inser jag att bananerna jag hade beställt istället för svampen inte hade varit inne i ugnen alls! Jag blir skitförbannad, kyparen har alltså ljugit för mig och försöker blåsa mig på den redan oförskämt dyra pizzan. Jag går fram och påtalar vänligt att det inte stämde och att han ljög för mig. De fixar en ny åt mig och jag sa specifikt att utan sås den här gången.

Det tar evigheter och när alla andra ätit klart så går vi dit igen för att kolla vad det blev av min mat, då har den stått på ugnen och väntat länge. Förbannad. Men jag krävde att få tillbaka pengarna som jag betalat för att äta där, alltså 7kr. Självklart hade de inte fått beställningen rätt den här gången heller och jag ville bara därifrån. Efter det kastade de nästan ut oss. Så vansinigt arg! Kan alltså verkligen inte rekomendera Målilla Hotell. Och mycket förvånande så var den inte god när jag väl försökte äta den då vi kom hem.
| |
This entry was posted on Thursday, July 27, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comments:

On Thursday, July 27, 2006 at 10:06:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

:( stackare...

 
On Friday, July 28, 2006 at 12:38:00 AM GMT+2 , Knaster said...

Creds för att du orkade stå på dig!

 
On Saturday, January 20, 2007 at 12:56:00 PM GMT+1 , Anonymous said...

kan hålla med om att du hade otur den dagen. Jag äter där regelbundet och får alltid den bästa servicen med den godaste maten!

Alla restauranger gör tabbar.. och Målilla hotell var en av dom. Alla gör misstag..

Jag älskar deras mat och deras service! Och du snälla, 7 kr? Är det så mkt att bråka om. Då ingår ju stor salladsbuffe m. kaffe! Ett kap ju, på andra restauranger tar man minst 15 kr för bara kaffet!

 
On Tuesday, October 14, 2008 at 6:31:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Tyvär måste jag medela att Målilla hotell fortfarande 2008 håller samma standard, om du beställer en pizza idag tar det ca 1 timme innan du får den när du kommer hem med den konstaterar du att kanterna är som sten, botten så tunn att fyllningen har gått igenom och måste ätas med upplöst papper från kartongen. Jag läste i tidningen att dom renoverat för 1,5 milj kunde man inte använt lite av dom pengarna till en kurs i beteende mot gäster för den har inte blivit bättre sen du va där snarare tvärt om.Jag vet inte deras policy när det gäller anställda men en del av den smakar inte heller bra, ett ex, den 10/10-08 kom in en anmälan mot en av dom nyligen anställda till polis om djurplågeri på två st kattungar samt en hamster, under fredagen kunde kattungarna lyckligtvis räddas genom polisens försorg medans hamsten tyvär inte hade överlevt utan mat eller vatten detta vet jag eftersom jag själv va med borta och hämtade hamstern och begravde den på lördagen. Sådant ger en extra dålig smak i munnen till det som redan smakar sk..t