Det svenska igelkottsslällskapet
Saturday, November 18, 2006
Imorse försökte jag väcka pojkvännen genom att buffa med min näsa mot hans hans.

"Det är bra, det går bra..." Mumlar han trött.
" Vad går bra?" frågar jag.
"Det svenska igelkottsällskapet"
Jag kväver ett gapskratt och frågar "Vad är det som är bra med det svenska igelkottsällskapet?"
"De har spännande uppbyggnad" säger han övertygande.
Skrattar så jag kvider.

Någon minut senare frågar han "Har du en bit tyg?"
"Ja, vad ska du med tyg till?"
Han svarar i en lömsk Horny ton "Det vet du nog mycket väl!"
"Va? Nä, vad ska du med tyg till?"
Tystnad.
"Vad ska du med tyg till?"
"58"
"Va? Vad ska du med tyg till?"
"Japan"
"Vad ska Japan med tyg till?
"Sch, ingen tycker om en besserwisser" (säger han och håller en hand över min mun.)

Jag ger upp och han får fortsätta studera det svenska igelkottssällskapets spännande uppbyggnad.

Har aldrig tidigare hört om ett igelkottsällskap och bestämmer mig för att googla på det och självklart men jag undrar om deras uppbyggnad verkligen är så spännande!

Dagens sällskap: Den svenska tamigelkottsföreningen
Dagens skratt: Den svenska tamigelkottsföreningen
Dagens Youtube: Kiwi!

| |
This entry was posted on Saturday, November 18, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Sunday, November 19, 2006 at 6:45:00 PM GMT+1 , Anonymous said...

Grattis på födelsedagen!

Filmen Kiwi är jätte söt, tack för det!

Puss och kram,
Morsan