The Light
Tuesday, November 21, 2006
Piggare, pyssligare, på bättre humör och kapabel till att göra saker. Tre ljusbehandlingar senare är det redan bättre och inte ens halvvägs genom behandlingen. I år ska det funka, i år ska jag vara människa även under den mörka tiden. Hoppas jag.

Sen hjälper det ju att jag orkar vara social igen, tränar regelbundet och häller i mig enorma mängder vatten. Känner sig duktig.

Har allvarligt funderat på att skita i jul däremot, tror ju inte på bakgrunden och vet inte om jag har lust eller ork att skaffa mig nya traditioner. Firat de senaste åren och kommit att tycka om julen med en stor familj men när den precis som min dovarande nu slitits ut ur mitt liv vet jag inte om det är så roligt att skaffa mig nya traditioner. Trots lockande erbjudande om familjejul hos min pojkvän. Orkar jag lära mig något nytt? Eller ska jag försöka hitta hemlösa att ge mat till, vara solidarisk eller hitta en krog att supa på? Jag hade i princip bestämt mig för något av de senare alternativen ända tills han frågade och så kom det. Mitt under snöstormen, den frukdade känslan. Den som jag bekämpar varje år, föraktar och avskyr. Den som ruinerar folk, får dem som stor ensamma den 24/12 att allvarligt överväga drastiska åtgärder, den som skapat ett köpkaos av enorma propotioner. Julkänslan. Fan. Jag trodde jag kunde ducka i år men nej. Här igen. Fasen. Men det finns inget som regn, rusk och gråa moln om kan tvätta bort det där obehagligt tillfreställande sinnestillståndet.

För övrigt en väldigt lyckad fest och allmänt bra födelsedagsfirande. Många glada människor som jag inte alls hade räknat med och en smidig duckning av den egentligen väntade, och verkligen förtjänade, baksmällan dagen efter som retade gallfeber på folket runt omkring mig.

Note to self: Även gamla hundar kan lära sig sitta. Min far har skaffat skype!

Dagens träning: Friskisosvettis
Dagens frågetecken: Personen som inte kunde lämna sin 12 åriga son hemma utan tog med honom för att sitta utanför och vänta två timmar medans päronet var på terapi för att ingen barnvakt kunde hittas. (Hallå? Elva? Då borde man väl kunna vara hemma själv?)
Dagens YouTube: Pony!


| |
This entry was posted on Tuesday, November 21, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: