Konstskola sökes
Friday, March 30, 2007
Så var det snart dags att ta steget och börja på en utbildning jag verkligen vill. Tror jag ialla fall. Det är det jag har pratat om i typ 8 år nu. Fan vad läskigt. Fortfarande ingen aning om vad jag vill bli när jag "blir stor" men minst ett år på konstskola är helt klart med i bilden. Och om jag bara biter ihop och blir klar med komvux nu till sommaren så kanske drömmen blir verklighet.Det finns inte heller någon vettig sida med alla skolor på en lång lista utan ett detektivarbete krävs. Tips på konstkolor i Stockholm motages varmt.

Prestationsångesten slår till. Arbetsprover, blanketter, anmälningformulärer. Är det här tillräckligt bra? Hur får jag mina arbetsprover att magiskt föröka sig när de ska vara på flera olika ställen samtidigt?

Och precis som allt det slår till så inser jag att den tio veckors kursen som jag går på nu snart är slut och att jag duktigt undvikit att göra alla läxor. Imorron är det dessutom förta styrelsemötet med det nya folket i stockholmsdistriktet. Mycket jobb helst enkelt. Satt foten på gasen men är det någon som kan hitta bromsen?
This entry was posted on Friday, March 30, 2007 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Tuesday, November 13, 2007 at 10:24:00 PM GMT+1 , Anonymous said...

Är det din skiss? Underbara krokier i såfall. Klart dom är nog bra!