Nöjda veckan
Wednesday, March 28, 2007
Tror minsann att det är så. Sen typ en vecka tillbaka har det mesta gått asbra! Trots att min cykel imorse försökte äta upp mina fingrar. Stora blåmärken finns lite överallt från att jag varit osedvanligt klantig och annat så känns det jäkligt bra.

Dagen har bestått av en massa skratt. På jobbet så bytte jag om och hälsade på de glada tanterna med kolet i handen. Precis när jag kastat av mig morgonrocken så hörs ett ovanligt mummel och ivrigt "nej, nej men oj! ifrån rummet. "Alltså, har läraren inte berättat något för dig? Det är bara porträtt idag, med kläder på!" Typiskt! Jag har en halv sekund att bestämma mig, skall jag rodna och känna mig ur dum eller skratta och förklara. Som tur var lyckas jag med det senare. De börjar ivrigt teckna när jag satt på mig morgonrocken igen, i pausen klär jag på mig. Känns underligt att sitta på scen med kläderna på, vilka underliga vanor man får.

Fixade ärenden, hängde med vänner, fika och sedan iväg till öppen scen kväll på Engelbrekt. Högdalen 19.00 på onsdagar. Lyssnade på tänkvärda texter i kombination med mysiga människor.

I lördags vågade jag så för första gången sen det tog slut mellan min man och mig gå på Tech Noir. Det var vårt ställe, första kyssen, första dansen. Magin är bruten. Inget speciellt med stället. Bara synth musik och folk som dansar. Skönt. Otroligt skönt. Tyvärr var musiken inte så bra längre. Ett hett tips till DJn, när dansgolvet blir tomt skall man byta låt! Men allt var bra ändå. Flirta och dansa.

Reklam jingle
Kan varmt rekommendera lajv/teatern "En stilla middag med familjen". En hybrid mellan lajv och teater som kommer att äga rum i augusti. Inspirationen har kommit ifrån pjäser och allting handlar om familje problemen, de du och jag upplever. Det vi hört om eller sett på TV. Verkligheten avspeglas på ett nytt sätt. Finns det något bättre sätt att spendera en helg på? Dessutom är det Pay and Play. Alt ingår, husrum, mat och roll. Kom och lek med oss!

Dagens citat: "Folk är idioter, det är bara att inse. Dom andra är inte heller bra." (Tack Kazai! Nu mår jag mycket bättre...)
Dagens sylt: Engelbrekt
This entry was posted on Wednesday, March 28, 2007 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On Thursday, March 29, 2007 at 10:45:00 AM GMT+2 , Wilhelm Raab said...

Nice att TN blev allt (eller ok, mycket iaf) du hoppats på.

 
On Friday, March 30, 2007 at 12:07:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Kom i dagarna själv på några kluriga ord: Man blir vuxen den dag man inte längre lever på andras bekostnad. Och ändå har kul!
NIN på påskdagen! Snart är det dax!