Surtgnällande
Friday, December 22, 2006
Fan vad jag är trött på kvinnokroppen! Inte nog med att vi har lingonvecka en gång i månaden antalet saker som kan gå fel i våran kropp är vessentligt mycket mer än på en man. Missförstå mig rätt, jag är väldigt nöjd i mig själv som kvinna, har inga absitioner att byta kön och känner mig säker i min sexuallitet men ibland tröttnar jag helt enkelt. Ibland känns det som om vi fått den sämre "dealen". Visst, vi kan göra två saker samtidigt men nog fan kan vi vara sjuka på fler sätt samtidigt också!

Gnäll, tjat och mer spott o fräs. Allt detta beror på att jag sen en vecka tillbaka har fått på besök en är gammal vintergäst. En som kommer varje år och ger mig väldiga magsmärtor. Det är inte trevligt att säga det men jag gör det ändå, urinvägsinfektion. Jippi?! Och när jag fick det i sommras så gjorde det så ont att jag var tvungen att åka in till akuten, då hade jag stått ut med solsting (pojkvännen räddade mitt liv eftersom jag trodde det var förkyldning och ville hålla mig varm men han la kalla omslag på mig + vakade i ett par dygn men nej, jag tyckte inte jag behövde sjukhus!) och när det välkända magknipet kom gav jag mig. Det sticker liksom till och ilar, som tandvärk av värsta slag fast i magen.

Och nu detta moment 22. Min tandläkare fårgade mig för några år sen om jag möjligtvis var bulimiker. Öh, nej, absolut inte svarade jag förvånat. Jag har nästintill en fobi för att kräkas och gör allt för att slippa det. Jo, jag hade frätt sönder mina tänder. Varit för noga med tandborstingen och inte tänkt på att jag ätit surt innan vilket gjorde att jag nötte in syran i tänderna. För jag åt väldiga mängder av clementiner då jag nästan konstant led av samma vintergäst. Ringde vårdguiden nu efter att jag haft ont i en vecka men ändå så att jag står ut, det ilar men inte så att jag inte kan stå upp. De sa ring läkare och jag lydde. Herr doktorn sa sedan snällt att "lindriga-ofarliga" urinvägsinfektioner bör man låta gå över av sig själv och visst har han alldeles rätt i det. Jag har ju väntat i en vecka nu. Sen tipsade han om att äta så mycket surt jag kan, dricka citronvatten i mängder och avvakta. Toppen. Moment 22. Antiobiotikaresistens, sönderfrätta tänder eller vintergästen? Yeaih, vilka roliga val man ställs inför. Gnäller lite till.
This entry was posted on Friday, December 22, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Sunday, December 24, 2006 at 1:52:00 AM GMT+1 , Anonymous said...

själv är jag väldigt nöjd med mitt förlängda urinrör ^^ Men, kommer ju med vissa nackdelar. t.ex. kroppens känsligast område utanför kroppen ?? what´s that about?