Ny färg!
Saturday, December 23, 2006
Så nu var ett äntligen min tur att göra om min blogg lite ialla fall. Och titta inte på när jag postade detta. Hur trött som helst men kunde inte sluta. Fan vad tid det tog. Hade egentligen tänkt göra om hela designen men hittade inga lämpliga verktyg eftersom alla webprogram numera verkar tycka att alla kan förstå html hur lätt som helst! Men nej, så är inte fallet. Det tar lång tid. Men i Photoshop känner jag mig hyffsat hemma.

Det segaste är den förbannade felsökningen, när något inte alls ser ut som du tänkt dig och du måste gå igenom koden för att leta o leta igen. I Internet Explorer ser sidan fortfarande skit ut men jag orkar inte bry mig, ialla fall inte så här dags på dygnet.

Förklaringen till färgvalet är väl "ganska" enkel. För lite mer än ett halvår sedan vågade jag för första gången färga håret rött. Stort steg. Alltid färgat svart innan. Och när jag målar har jag försökt att börja vänja mig vid den rött. Har alltid tyckt att den väsnas så mycket och är omöjlig att jobba med och då måste jag självklart utmana ödet. Mitt sinne för färg, eller min orimliga fåfänga, gör att jag sällan har på mig rosa kläder längre eftersom det inte går så jättebra ihop med det röda håret. Alltså har det blivit mer och mer bruna, jordnära, gröna, röda och varma färger i garderoben. Inte helt fel faktiskt.

Och ja, det var väldigt klassiskt att färga håret rött när mitt förra förhållande började ta slut. Har ni inte också tänkt på det? Att många nyskillda kvinnor byter klädstil, hårfärg och umgänge? Min "förvandling" var väl mer smygande men ändå. Rosa är fortfarande, sen två år tillbaka (något måste ha slagit mig hårt i huvudet för jag har alltid hatat den innan) en av mina favo färger men har fått stor konkurans! Jag måste erkänna att jag är mäkta stolt över att ha vågat ta steget från "bara-stora-svarta-kläder" till "kvinnlig&färg" stil. Det låter säkert jättelöjligt men det är inte det lättaste när man haft samma kläder i mer än tio år.

Så, komentarer på den "nya" bloggen?

Dagens prov: Powerpoint - nu är den förbannade kursen äntligen slut! (och jag slipper de skoldatorerna med program på svenska, IE och tangentbord där man behöver hammare & mejsel för att bemästra)
Veckans skratt: Morsans förra sotare som utbrister att hon minsan har eldförbud på samtliga av sina 9 kakelugnar sen ett år tillbaka då hon påminner honom om att det är hans uppgift att hålla koll på reglerna. Det är meningen att sotaren automagiskt ska komma hem till en och ta hand om sånt när tiden är inne. Och nej, det är inte en undersökning av skorstenen, som är ca 8 meter djup, att lysna ned med ficklampan i den.
This entry was posted on Saturday, December 23, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On Saturday, December 23, 2006 at 6:36:00 PM GMT+1 , Anonymous said...

Ser bra ut!!!

Säg till om du vill ha ett handtag med webb-grejer, du vet - me works a lot with that stuff these days!!

Tycker mig dessutom känna igen några av illustrationerna? Gjordes inte de till ett lasertufft arr som tyvärr aldrig blev av? =)

Varma kramar!

 
On Sunday, December 24, 2006 at 1:56:00 AM GMT+1 , Anonymous said...

du är jättefin i ditt röda hår ^^ Man kanske får en annan bild av sig själv när man skiljer sig? normalt när man är sambos/gifta så slutar man tänka på sig själv som en individ. tänker på sig själv som ett par. eller ja, det blir ofta så iaf.

 
On Sunday, September 23, 2007 at 12:24:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Hejsan. Sökte lite på google om hårfärgning och kom in på din blogg efter en massa letandes. Jag letade nämligen efter ett svar på min lilla fråga som du faktiskt kanske kan svara på. Jag har svart hår, försökte färga det rött igår men misslyckades en aning. Det är fortfarande svart, men rött vid hårfästet, och du har tydligen färgat svart till rött? Vad använde du för medel till detta? Verkar lite som att jag inte får bort min svarta färg, men du kanske har något tips på det?
Hoppas du svarar. Paniken kryper allt närmare.
/anterland@hotmail.com