Tystnad
Saturday, December 09, 2006
Tysnaden på min blogg beror ofta på två saker. Antingen att jag har för mycket att göra eller att jag inte mår så pass bra att jag orkar skriva. Men saker att skriva om finns det nästan jämt.

Hänt sen sist är att jag hade en jobbig undersökning, de konstaterade den sdiagnosen de misstänkt i flera år, IBS, och de förra läkarna har satt mig på helt fel diet. Jag får inte så mycket som titta på fibrer numera. Bara vitt bröd vilket inte alls är bra för min vikt minskning. Gah!

Man vet att man har alldeles för många vuxenpåäng när man går upp kl 8 på morognen efter läkarens ordinationer för att ta en medicin som smakar galla helt frivilligt utan att någon annan står och skäller på en.

Fick höra ett bra koncept på livet häromdagen. Ala får en viss mängd lycka som vi får uppleva i livet. Vi fördelar den bara olika. Droger gör oss lyckliga men bara en kort stund och det är ganska säkert att om man tar för mycket så dör man av det, alltså då är ens "pot" slut. Lika så med alldeles för fet mat, eller hoppa fallskärm eller köra väldigt fort på motorvägen. Visst kan det gå bra ett tag emn gör du det för ofta och har riktigt roligt så tar din pot slut. Det är bara att välja hur du vill fördela den. Om du lägger allt på ett kort så är det nsätan en garanterad gravsten som följer.

Dagens spel: Sims 2 Djurliv
Dagens dåliga samvete: Allt jag borde göra istället för att spela sims 2 djurliv
| |
This entry was posted on Saturday, December 09, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Monday, December 11, 2006 at 8:21:00 AM GMT+1 , Anonymous said...

jag känner mig ärad ^^