Svarta hål
Saturday, January 28, 2006
När jag kör bil så är det inte ovanligt att jag kör vilse, framförallt i storstäder som är så välskyltade som stockholm men det finns ett ställe där jag under all garanti kör vilse nämligen Danderyd. Det är som ett stort svart hål att ta sig dit och även fast jag har lyckats förut så verkar det alltid som om jag på något mystiskt sätt tappat förmågan att göra om samma sak igen. Men Danderyd var inte slutmålet och när jag väl lyckades hitta det så var resten av vägen inget problem. Nåja, hade kallkulerat in "Vilse-tid" så jag kom bara lite för sent.

Senare på kvällen ute i Zombie-land så trottsade vi det totala mörkret och snövädret för att bege oss till den sjukt häfftiga ruinen av ett medeltidsslott. Om det bara varit lite mindre vinter eller lite ljusare så hade vi kunnat ta oss in men nu nöjde vi oss med att gå runt, jag är väldit imponerad. Trotts alla förvarningar om att det ska spöka så blev jag märkligt lugn när vi väl var där, jag som är så jättemörkrädd så fort det inte är på ett lajv. (Då vet jag ju att det finns orscher som springer omkring och vill äta upp mig så då är jag inte rädd?!)
Men ruinen kan hur som helst rekomenderas med eller utan spöken!
| |
This entry was posted on Saturday, January 28, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: