vinter
Monday, January 23, 2006
Massor att göra och för lite energi till något alls. Ok, jag ger mig. Det är mörkt, kallt och om ni inte märkt det; vinter! Det här är ingen bra årstid för en sån som jag. Tidigare år så har det avhjälpst något med medicinering men jag vill inte längre vara en slav under tabletter och piller. Jag kan själv! Eller inte, mörkret har obönhörligen lagt sig över mig och det ända jag kan göra är att stirra ut i tomma intet o sucka. Inte den här vintern heller, 3/4 av året försvinner pga ljuset. I år hade jag tänkt angripa saken från ett annat håll, på onsdag börjar ljusterapin. Vet inte om det funkar, spelar egentligen ingen roll vetenskapligt sätt, det ända som gör någon skillnad är om jag tror på att det ska fungera. Jag hoppas på att jag orkar tro på det.

Lajvprodjekten hänger över huvudet på mig samtidigt som jag är medveten om att det är det här jag älskar (och lever för?). Paragraf 19 tar upp mycket av min vakna tid och jag ska snart börja sy till Kastaria. Egentligen slutar jag aldrig sy längre utan fortsätter hela året runt med pyssel, måleri, syende o brodera. (Men jag är allergisk mot korsstygn!)


Paragraf 19 är ett dystopiskt nutidslajv där jag är en av huvudarrangörerna, symbolen för lajvet ser ni har brevid.
Kastaria är ett medeltidslajv som kommer att gå av stapeln i sommar.

Mycket att göra, mycket att lära sig och ännu mer att förbereda totalt sett. Men fan vad kul det kommer att bli!

Övrigt idag så har jag damsugit hela lägenheten och jag är mycket imponerad av mig själv. Skrivit vänster och höger på händerna så att vägbeskrivningen för ikväll ska fungera. Förövrigt kan jag tipsa om det bästa anteckningsblocket någonsin: händerna! Det är nämligen det ända jag inte kan tappa bort.

Note to self: Använd vattenfast penna!

| |
This entry was posted on Monday, January 23, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: