Träning & Skojakt
Tuesday, January 31, 2006
Kom precis hem från mitt första Friskis&Svettis pass någonsin. Faktiskt riktigt kul och jobbigt som fan! Så nu är nyårslöftet eller drömmen om en mer tränad kropp igång sparkad.
Klappar sig själv på huvudet och ser nöjd ut.


Dagen började med ljusterapi och fortsatte in på Solna centrum för fortsatt sko-letande. Vill gärna ha några skor där jag får ha torra och varma fötter. Hittade några i tredje skoaffären som var snygga, passade och ganska ok prisklass. Kände mig duktig men obeslutsam så jag la undan dem och fortsatte in till stan för att leta igenom alla skoaffärer jag kunde hitta. Många timmar senare (läs:5 timmar), många prövade skor, (läs: ca alla jag kunde hitta i min storlek), senare och en halvtimme i telefon rådgivning med min kära mor, (behöver tänka högt ibland), så åkte jag tillbaka till Solna för att köpa skorna som jag tittade på först.

Prövade dem i butiken, kände mig något osäker fortfarande tills jag tittade på priset igen. Från 540:- nedsatt med 30%, alltså drygt 380kr, så såg priset ut vid tolvtiden på dagen. I stan hittade jag dem för 400:- men inte rätt i storlek. Nu hade de tagit bort 30% skylten och ersatt den med ett 300:- klistermärke i skon! Jippi! Mina nya vinter skor här i hallen och väntar på att bli godkända av Staffan. Behöver ett par vårskor senare också men orkar inte bry mig om det nu. Äventyret "skojakten" är avslutad, hoppas jag. Innerligt. Butiksbiträdet sa att vårkollektionen kommer in nu varje dag med nyheter... Nej, jag har inte tid eller ork. Eller?

Note to self: Fråga efter öppet köp, (vilket trotts nedsatt pris och rea i det här fallet är 8 dagar), då slipper du åka runt så mycket och slipper ha beslutsångesten mitt i stan.

Chockladnfall. Drömmer om chocklad. Tänker på chocklad och har samtidigt satt mig på super-detox. Inget godis, ingen läsk, inget vitt bröd, ingen fel mat och framförallt ingen chocklad. Vågen är glad, jag är glad när vågen visar mindre siffror varje dag men det är väldigt jobbigt med chockladabstinensen.
This entry was posted on Tuesday, January 31, 2006 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: