Helgrapport
Monday, January 30, 2006
Lördag: Upp tidigt som fan för att gå på ljusterapin 1 ½ timme bort, komma hem efter misslyckad skojakt och sova. Sy lite, göra sig iordning och gå på TN. Trevligt folk men usel musik, kanske hörde 5 riktigt bra låter på hela kvällen. En fick mig däremot att minnas NIN konstären på Hultsfred. "Closer" spelades och jag tänkte på min mor och mindes, saknade och myste. Bästa stunden på kvällen. (Bild taget på konsären.) Träffade folk jag inte träffat på länge och det visade sig att vi hade mer gemensamt än vi trott. Kort sagt, roligt folk, trist musik. De borde investerat i bättre ljudanläggning eller bättre DJ´s istället för den snygga nya ljusriggen.

(Och ja, jag är fullt medveten om att det sista "n":ett i NIN ska vara bakvänt men jag kommer verkligen inte ihåg hur man gör eller vart jag hittade det förra gången. Tipdåtgång på denna onödiga men mycket uppfyllande uppgift: ca 37 min)

Söndag: Vaknade i en tåk-obekväm säng av väckarklockan vid 7 på morgonen. Ville upp och duscha för att hinna till ljusterapin men orkade knappt röra på mig. när jag märkte hur trött ajg var så försökte jag surfa mig till deras telefon nummer och säga att jag inte orkade men innan mobilen hade hittat nummret så hade jag somnat.

Några timmar senare vaknar vi båda och jag är redan på dåligt humör för att min rygg bråkar. Blir lite bättre när vi utnyttjade Staffans pärons superlyxiga bubbelbadkar och efter frukosten var det ut på stan. Tanken var att göra lite snabba ärenden och åka hem men jag hittade lite skoaffärer och bev på bättr humör. Skorna passade faktiskt! De var dyra och ganska fula men flera av dem passade, inte samtidigt då förståss. Jakten gick vidare men vi hittade inget som var i rätt priskateori, passande, snygga och inte gjorde att jag såg ut som en stilett hora. Även om sånna skor säkert kan vara snygga men jag kan ju inte dansa i dem, knappt gå om jag ska vara ärlig. Och då är det inte värt 300kr (regält nedsatt men ändå) för att ha ett par med enormt spetsig tå, ond fot och jättelika stålstilett klackar.

Övertalad till att spela spel på kvällen, jättekul men trött. En kompis följde med oss hem och sov hos oss, eller jag somnade medans Staffan och hon roade sig med att glo på när jag skrattade i sömnen åt deras konversationer *morr-rodnar*. Tydligen hade de inte somnat alls. Men trotts säkert 4-5 timmars sömn och ljusterapi så har jag varit sjukligt trött idag. Melankoli. Molnigt ute. Ensam hemma ikväll som trotts matbrist, eftersom jag avskyr att laga mat, och tvätt tid ska bli jätteskönt. Tror inte Staffan förstår hur mycket han betyder för mig.
This entry was posted on Monday, January 30, 2006 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: