Legat med en vattenpöl
Monday, May 07, 2007
Kazais stannar upp, ser lite ledsen ut och ber om ursäkt ifall han låter väldigt anklagande och svartsjuk nu. "Du har ju legat med vattenpölen..." Tystnaden faller tomt på den kalla blöta asfalten. Med trötta steg går jag förbi den och faller sen ihop i skrattsalvor.

Idag var det äntligen dags, läs: jag fick ändan ur, och bytte däck på bilen. Något som brukar gå ganska smärtfritt. Men idag drabbades vi inte av samma tur. Hade sällskap vilket räddade allt. Min rygg svär och skriker att skruvar är den dummaste uppfinningen någonsin! Köpte nytt kors och det gick lite bättre ända till sista däcket som hade kärvat fast sig. En timme senare får vi med gemensamma kraftansträngningar äntligen loss det. Eftersom jag vid det laget ligger under bilen, på den blöta asfalten, lägligt brevid en jätte vattenpöl, lutar jag mig bakåt och faller trött ned. Behöver jag säga att hela jag var täckt i grus, smuts, bilgoja och allt sånt skit som bilar ger ifrån sig när de kommer i kontakt med mig. Hela härliga eftermiddagen ute på vändplanen inleddes dessutom av ett ihängande ösregn. Jippi?!

Dagens låt: Björk - Declare Independence
Dagens Ängel: Kazai

Dagens förlåt och jag älskar dig går till Kazai, förlåt...


This entry was posted on Monday, May 07, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: