Jävla Kulturhatare!
Wednesday, May 23, 2007

Pissförbannad. De satans blåa blocket har skurit ned på kultursattsningen så konstskolan Paletten som funnits sen 1983 måste stängas ned och jag som kommit in kan inte gå där i höst.

Tack så mycket Reinfeldt! Hade kommit in på två skolor till men tackade nej eftersom det var Paletten jag ville gå på. Nu måste jag söka in till fler skolor och karusellen rullar igång igen, nervositet, kommer jag in? Och arbetsprover som ska lämnas och hämtas. Suck. Självklart är tidsplanen pressad till max speciellt när det är möte i Lund för internationella arbetsgruppen för sverok imorron, dit jag ska, och Globalkonferansen i Göteborg från fredag till söndag.

Note to self: Nej, staten vill inte att du ska må bra eller lyckas i livet. De som redan har de bra ska få det bättre, resten hoppas de på att utrota eller sopa under mattan. Vilket alternativ som går smidigast i ditt fall helt enkelt.

Så det ska bli spännande att se om det blir någon konstskola i höst. Hoppas verkligen på det ialla fall men vem vet, kanske de andra skolorna inte heller får några pengar längre. Jag funderar allvarligt på att gå hem till alla i blåa blocket och kräva tillbaka lite pengar. Har inte röstat på dem och kräver fan att jag inte ska behöva stå ut med deras idioti! De som röstade blått vågar ju knappt erkänna det idag medans vi andra bara kan säga, vad var det jag sa?! Och sucka högljutt... Vad ska vi göra? Hur fan ska vi studenter, arbetslösa eller sjukskrivna överleva de närmsta fyra åren? Reinfeldt och co får gärna betala mitt SL kort tex.

Och vad är grejen med att ignorera miljöproblemen? Visst trängselavgift i Stockholm är en bra sak, i teorin, men fan inte när pengarna ska gå till nya vägar istället för den utlovade kollektivtrafiken.

Säger inte att Persson o co var speciellt mycket bättre, de var ju dumma nog att inte lära sig av England utan i alla fall sälja ut SL så vi nu har ett monopolföretag som kör våra pendeltåg. Hur intelligent är det? Eller känner du för att konkurrera med ett alternativt tågföretag när det bara finns en räls? De redan högt belastade så kallade dåliga miljonkronors växlarna på rälsen skulle väl helt lägga av då. Eller så skulle ingen, absolut ingen längre känna sig ansvarig för att skotta snön från spåren till vintern. Största humorn var ändå den gången jag kom till perrongen och det stod att pendeltågen var inställda för att det fanns löv på spåren. Tänk att om jag fick några miljoner om året så kan jag nog se till att även högt satt chefer med dyr utbildning kan komma ihåg att i oktober börjar löven falla från träden och kan hamna på spåren, något som säkert hänt förut.

Dagens idiot: Staten som inte ger pengar till utbildningar
Dagens puss: Yomi som blir friskare och keligare för varje dag
Dagens lilla glädjestund: Ny Björk video
This entry was posted on Wednesday, May 23, 2007 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On Sunday, May 27, 2007 at 12:52:00 AM GMT+2 , Anonymous said...

Haha, mkt passande bild!

 
On Saturday, June 9, 2007 at 11:08:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Jag sitter i samma sits, kom också in men kan inte gå p.g.a den jävla skit regering vi nu har.