Mobbing
Saturday, May 12, 2007
Hade föreläsning om mobbing idag. Alltid ett laddat och obehagligt ämne som ingen vill sätta tänderna i. Skärmande hur lite folk ändå verkar orka bry sig om det i slutändan. Alla var överens om att mobbing bör stoppas men få tog tag i konkreta problem när föreläsningen väl var över. En som satt brevid mig blev så rörd av musiken, dikterna och minnerna blev för mycket. Tårarna rann och jag kunde inget annat göra än att bara sträcka ut handen, visa att jag brydde mig. Att det var över nu. Vill påverka mer!

Startade även ett väldigt efterlängtat projekt från min sida, en miljöarbetsgrupp inom sverok. Har länge pratat om det men inte haft människor runt mig som orkat engagera sig tillräkligt mycket. Vill förändra, vill påverka, vill hjälpa. Trött på att bara visionera och inte skrida till verket. Kommer tyvärr inte ha så mycket tid som jag skulle vilja men arbetet är igångsatt och min vision är att andra ska kunna gå in och hjälpa, ta över gruppen så småningom. Lycklig och något skärmd över en till arbetsgrupp. Men om jag slutar sova så bör jag hinna med allt.

Dagens citat: "Det är viljan att förändra som ger dig rätten att klaga, men du behöver inte ha lösningen i handen" C.S Frykholm
Dagens motto: Tänk, Reflektera, Agera.
This entry was posted on Saturday, May 12, 2007 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comments:

On Sunday, May 13, 2007 at 1:27:00 AM GMT+2 , Wilhelm Raab said...

Bra citat som jag önskar att folk kunde ta till sig.

Ang. mobbing, kom det upp några exempel? Kom det upp några tankar på vad Sverok kan göra? Ska göra?

 
On Monday, May 14, 2007 at 12:52:00 PM GMT+2 , isobelll said...

Inte mer än det "Vanliga" generella som alla alltid säger. Kom inte upp så många exempel vilket är väldigt synd. Själva föreläsningen handlade mer om vad mobbing är än vad man konkret gör emot den.

 
On Monday, May 14, 2007 at 7:55:00 PM GMT+2 , Mini said...

Älskar dig!

Ännu ett bra citat!?

"Den sichersten Weg ins Unglück geht,
wer alle guten Ratschläge befolgt."

Von: Rainer Haak, http://www.rainerhaak.de

 
On Thursday, May 17, 2007 at 11:29:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Tyckte att föreläsningen var intressant, när han väl slutat med den sentimentala inledningen. Av någon anledning känns det lite omotiverat att tala om för Sverokare vilket helvete det är att bli mobbad i grundskolan, hur många där inne var det som inte blivit utsatta för det?