Coraline
Sunday, January 06, 2008
Mycket riktigt dog John Coffey inatt, usch. Hemskt. Fy fan för dödstraff!

Idag har Coraline låtit mig följa med henne genom den stora tunga dörren:. Beundrar verkligen henne, jag satt klistrad och rädd medans hon sa "I'm not frightened, I'm brave!". Såg precis att den håller på att fimlatiseras! Grymt, tänkte på det hela tiden när jag läste att det här skulle bli en bra film. Som de flesta av Neil Gaimans böcker. (Han den där favorit författaren). Och finns tydligen också som graphic novel! Men hur brorsan kunde säga att det här var en barnbok förstår jag inte, skrämde skiten ur mig. Vilket iofs kanske inte är så svårt när jag tänker efter. Men det var en bra, "ligga på soffan - dricka absurda mängder té - vägra bli förkyld - en dags bok".

"We have eyes and we have nerveses
We have tails, we have teeth,

You'll all get what you deserveses

When we rise from underneath"

Dags att välja ut nästa bok och sätta sig tillrätta i den varma röda soffan. Stearinljusen är redan tända och väntar på sällskap. Vilket värld kommer förföra mig härnäst?

Dagens nyttiga syssla: Tvätt
Dagens musik: Tystnad
This entry was posted on Sunday, January 06, 2008 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Monday, January 7, 2008 at 10:14:00 PM GMT+1 , Wilhelm Raab said...

Coraline är helt otroligt underbart bra. Jag älskar den. Absolut barnbok, men absolut vuxenbok också. Såväl mina syskon (yngsta var 7 när hon läste den) som föräldrar älskar den också. :)