Gnällfia
Tuesday, January 29, 2008
Riktigt sugig dag.
  • Kameran. Idag har min kamera äntligen anlänt till verkstaden. Storyn är såhär. Den gick sönder i oktober. Jag tog tag med försäkringsbolaget som efter någon vecka vidarebeforade mig till radars.se där kameran är köpt. De i sin tur krånglade ett bra tag tills de kläckte ur sig att jo, de skulle skicka en fraktsedel på posten. Det här var i början av december. I mellandagarna ringde jag dem igen och gnällde, efter två veckors varje dag tjat så skickade de den via mail! Jag var nära att skjuta huvut av dem då. Till slut fick jag den och postade paketet.
    Här kommer nästa problem

    • Man postar inte brev i en videobutik, det vet väl för fan vem som helst? Men jo enligt dem så skulle jag det. Två veckor senare, idag närmare bestämt, så ringde jag företaget igen. De gav mig ett nytt nummer, denna gången till verkstaden och de berättade att de fått den idag och skyllde ifrån sig på videobutiken. Nä inte konstigt att de inte kan skicka brev, de är ju trots allt bara en videobutik!!!

    • Här kommer nästa roliga nyhet, de ska skicka kameran vidare till nästa verkstad, olympus egna. Jag verkligen hatar alla de där idioterna. Hade jag vetat det här hade jag direkt köpt en ny, det är helt enkelt inte värt det och jag har inte ens en aning om vad kalaset kommer att kosta. Bästa presenten ever som jag saknar djupt.

  • Nya Zeeland. Jag har pratat med Kilroy education om en utbildning i Nya Zeeland. Jättespännande men eftersom deras terminer inte börjar förens i februari vill jag gärna hoppa in på en annan utbildning redan i sommar så jag slipper uggla här hemma. Det är i alla fall planen idag. Det är ca 12 timmars tidsförskjutning dit och jag har inte det bästa tålamodet just nu så mailen mellan Kilroy och universitetet går alldeles för långsamt för min smak. Verkar som om det skulle kunna gå men vågar inte hoppas riktigt förens det är helt klart.

  • Svenska Bostäders studenslägenheter. Nästa roliga problem. Är med, eller tydligen var?, i deras kösystem. Ståd som första på en lägenhet och när de inte hade ringt mig på två dar ringde jag dem. De hade tappat bort mig och det tog ett tag tills de hittade mig långt inne i deras filsystem. Ja jag hade fått lägenheten MEN:

    • Rivningskontrakt tills Juni . Det innebär en ganska osäker framtid OM det inte är så att jag kan börja plugga i Nya Zeeland i slutet av Juli. Då är det bara en månad på någons välvilliga soffa jag behöver tillbringa. Och om jag ska dit så är det bra att jag flyttar. Lite billigare och mycket närmare stan =)

    • Jag trodde jag hade tappat bort lösenordet till den kön men det visade sig att jag inte fanns i deras register när jag tryckte på "glömt lösenordet". Mitt personnummer finns inte. Vad fan? Och min mail funkar inte så jag kan inte klaga på dem förens imorron.

  • Gmail. På något mystiskt sätt så är det omöjligt att skriva eller svara på mail just nu. Verkar inte heller riktigt kunna klura ut vad det är. HJÄLP! Jag har skrivit i deras forum men får inga vettiga svar. För att försöka åtgärda problemet har jag ominstallerat Firefox och tömt cookis+chase. Går inte det heller.
  • Facebook. Något strular med knapptryckningsfunktionen. Jag har helt enkelt inte trycka på dem. Suck, ett av mina (ja tyvärr) beroenden går inte att tillfredställa.
  • Mobilen. Ingen hör vad jag säger längre och grantin tog slut för tre månader sen. En söt polare har erbjudit sin hjälp men det är inte säkert att den går att laga. Sms är mitt sätt att komunisera just nu då mail, facebook och telefon verkar ha övergivit mig. Ps. Den resevmobilen jag sparat för att använda då den här pajat (jag vet ju att det händer förr eller senare) har hustomtarna eller dammråttorna ätit upp.
  • Försäkringskassan kom på att deras prelimenära bostadsbidrag som jag fick 2006 (för man får alltid en prel siffra) var för mycket och vill att jag ska betala tillbaka ganska mycket. Det sprängde slutgiltligen min budget. Framförallt om det visar sig att mobilen verkligen inte går att rädda.

  • Måla. Den perfekta avslutningen på dagen är att jag i min frustration över att måleriet gick ovanligt dåligt idag missar ett möte för att jag totalt glömt bort det. Ironiskt nog skulle jag gjort allt, var nära på att gå hem bara för att jag inte ståd ut längre, för att komma bort ifrån ataljen.

Sånna dagar har nog alla bara irriterande när de drabbar en. Nåja, nu har jag gnällt av mig för idag.

Dagens varning: radars.se
Nya favoritkonstnären: Dave McKean
Dagens låt och youtube: Freak Kitchen - Raw
Det var deras första musikvideo som enligt youtube kom ut 1994. Härligt fula frisyser och sköna gitarrer. Lyssna extra noga på texten, tänkvärd i dagens allt mer (i mina ögon) förgiftade sexdebatt angående rätt och fel i och omkring "sängkammaren". Ps. passar både flickor, pojkar eller vad man känner att man tillhör. =)

This entry was posted on Tuesday, January 29, 2008 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: