Monster i köket
Thursday, April 13, 2006
Sy hemma och få saker och ting gjort. Segt hela dagen men fick en hel del sytt iaf. Men när jag intet ont anande går in i köket för att städa lite "anfaller" ett jättelikt monster mig. Eller nja, det skärmer mig väldigt mycket när jag ska lyfta en tallrik. Med ett hård grepp om Radar sprayen närmade jag mig vidundret igen och siktade. Men den gav sig inte. Jag vågade inte gå därifrån för vem vet vart den hade krupit och gömt sig då?

Livrädd ringer jag någon som kan ge mig moraliskt stöd. Förlåt att jag bettede mig som en idiot och skrek dig i örat men insekten var jättestor. Sprayade vidare på den och försökte undvika att få fullkomlig panik. Tänk om de andra inte hade dött, tänk om sprayen inte alls dödar dem? Men det var bara att vänta ett tag, lyssna på den snälla rösten i telefonen och sen spola ned den. Hemskt. Det tog några timmar innan jag kände att det var ok att röra sig i lägenheten igen. Skumt att jag blev så rädd idag när jag kunde vara hyffsat lugn bara för några dagar sen.

På kvällen var det rollspel, sjukt kul! Kajsa, den 16 åriga djupt deppade tjejen jag spelar, hamnar alltid i trubbel. Denna gången skulle hon promt rädda den personen som inte alls behöver bli räddad utan klarar sig bra själv bara för att bli kidnappad och nästan dö på kuppen. Spelmötet blev väldigt spännande, ännu en räddningsaktion av Kajsa, men nu av det andra slaget. I sista stund räddar David, vars familj är hennes fosterföräldrar och hon är förvirrat förälskad i.

Borde sova nu, lång dag imorron med. Bank, plugga, sy och spela.
| |
This entry was posted on Thursday, April 13, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: