Däckbyte
Friday, April 28, 2006
Steg upp jättetidigt idag för att hinna med allt innan jag ska iväg. Var dessutom tvungen att byta däck och mitt favoritverktyg var så pass uteslitet att jag var tvungen att använda korset. Det är ju jättetungt! Men jag klarade det efter mycket om och men, hade nog inte gjort det för något år sen. Tur att man tränar. Med det andra verktyget så kunde jag ställa mig och hoppa loss skruvarna vilket är betydligt lättare. Dock kom jag på den brilianta idéen att använda arbetshandskar efter två däck, då gick det betydligt lättare.

Jaja, klar med mina medeltidsskor äntligen. Note to self: Få aldrig för dig att sy dina egna skor! Det är grymt jobbigt! Själva skon är ok det är sulan som är tuff.

Igår kväll pratades det om att barn på dagis var så lättlurade. Man kunde helt enkelt skälla ut dragkjedan när den inte fungerade som den skulle och barnen mådde genast mycket bättre. Men min fråga var givligtvis, vadå gör inte ni så? Är jag ensam om att prata med saker, berömma bilen när den varit duktig och skälla ut sytråden när den vägrar trä sig på nålen? Själv tycker jag det fungerar alldeles utmärkt! Man ska behålla barnet inom sig säger "de" men vad är barnet inom dig och vad är barnsligt? För stora frågor som jag inte har tid med.
| |
This entry was posted on Friday, April 28, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Saturday, April 29, 2006 at 11:03:00 PM GMT+2 , Knaster said...

*nickar* Jag pratar också med alla prylar. Speciellt elektriska saker, som datorn. Det vet ju alla att datorn gör som den ska om man hotar den lite, så länge man berömmer den också emellanåt!

Att jag alltid pratat med djur däremot är inget annat än vanlig hyfs!