Nytt kapitel
Monday, April 10, 2006
Den här veckan har verkligen varit så jobbig men det var så värt det! Deppig och obehagligt nere men jag klarade det. Klarade mitt eget eldprov och är grymt nöjd. Helgen började med att "bästisen" kom över och hade tagit med sig våren. (Se bild). Tack!

Festen i fredags var riktigt lyckad, nya vänner som jag känner mig trygg med och ett välbehövligt "tema" på festen : "dränk dina sorger!". Jag brukar generellt sett vara emot sånt men det här var precis vad jag behövde.

Kämpade med mig själv för att sitta still på lördagen. Jobbigt. Stessat hela veckan och kunde inte förstå riktigt att jag bara kunde sitta hemma en hel kväll och inte göra något. Men det löste sig. Såg "Ice Age 2" med väldigt bra sällskap. Åt gott, skrattade åt allas bakfylla som jag återigen missat att ha och njöt av natten.

För en och en halv vecka sen så tog jag till slut steget och ändrade det som jag borde gjort för två månader sen. Ett nytt kapitel har börjat. Men det är alltid kämpigt att acceptera nya fakta, se en ny framtid, omvärdera alla tidigare beslut för att alla de helt enkelt inte är lika självklara längre. En ny framtid, en som är närmare den som jag trodde att jag ville ha för några år sen. Försöker hitta tillbaka till de gamla drömmarna, hitta nya möjligheter och nya visioner.

Igår var det så dags för nästa avgörande. Ett som jag inte hade makten över. Sitter här och bara småler, det här kommer att bli ett så kul år! Ett jobbigt år, massor av stress och mycket att göra men med möjligheter till stora erfaranheter och förhoppningsvis riktigt roligt. Det här har jag velat i många år nu men aldrig vågat tro att jag kan klara av det. Nu gäller det!
| |
This entry was posted on Monday, April 10, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Monday, April 10, 2006 at 1:35:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Lycka till med allt du gör och känner för!