Mögel
Thursday, May 25, 2006
Sitter på kansliet och försöker jobba, trött och okoncentrarad. Men vi lyckades halvera mötestiden från förra mötet. Jippi! Men jag är väldigt nöjd i alla fall.

Lägenheten är en mögelhärd eftersom allas blöta lajvkläder fortfarande fins kvar. Förhoppningsvis försvinner de imorron och jag kan påbörja den helsanering som antagligen behövs.

"Efter mörkret" var ett riktigt bra lajv men det coolaste av allt var att jag dog på slutet. Grymt snygg slutscen. Ängeln Mikael gick backom mig och sa "Skoda ljuset!". Då tändes en enorm strålkastare och vi, tre gråtande hysteriska tjejer, fortsatte framåt mer eller mindre mot vår vilja genom en tunnel som var kantad med levande ljus. Vi gick en liten bit längre och blev sedan instängda i en gaskammare med ljud och ljuseffekter så att det kändes som om vi verkligen var där på riktigt. Oroligt skyssta effekter och bra lajvande hela vägen igenom. Starkt spel från andra som deltog, inga namn nämda och inga glömda, gjorde lajvet till ett av de bättre på min lista. Positivt överaskad.

Mindre nöjd är jag över "Grevinnans nya Rike" men jag har alltid gnällt om att lajv är vad du gör det till så jag fick riktigt roligt där med. Tror att minnet kommer bli gladare när jag får bort alla leriga kläder ur lägenheten. Grundinställningen på lajvet så som jag uppfattade den som var att kom o spela vad du vill, arrangemanget anpassar sig. Vilket är en skön attetyd men jag vet inte ritktigt om jag håller med. Jag vill gärna ha mer styrt uppifrån och högre krav. Som tur var så var gänget jag hängde med bra både in och off vilket gjorde att jag fick en bra upplevelse totalt trots rengnet och vätan. Att jag hade någon som värmde min sovssäck gjorde inte saken sämre Nöjd.

Nästa lajv blir Kastaria. Började redan förbereda migför ett halvår sen men går nu in i nästa fas av panik. "Jösses, jag måste hinna göra allt det där också!" Men det är som med allt annat, om jag inte sover så hinner jag säkert.
| |
This entry was posted on Thursday, May 25, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: